Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 760 ggr
[Lollo 97]
0

oansvariga ägare

Jag vet nu inte om detta är sant men jag måste ändå fråga här vad jag ska göra isåfall.

Jo det är såhär att min lillebrors kompis har kaniner. Dom har haft ett par stycken tydligen och dom städar inte buren. När min bror var hos honom så var hela buren täckt med bajs och kaninen var mager. Den kaninen är nu död.
För några månader skaffade dom två till och nu har en dött. 

Som sagt vet jag inte hur kaninerna/kaninen har det nu men kaninerna dör en efter en har jag hört från min lillebror.

Men nu har dom hamnat i bråk så jag kan inte följa med och kolla på kaninerna/kaninen och buren och hur dom har det.

När jag hörde detta från min lillebror hur dom behandlar kaninerna så blev jag så himla ledsen och jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill deras bästa men jag vet inte hur jag ska ta reda på hur de mår och då kan jag ju heller inte anmäla dom. Föräldrarna bryr sig heller inte om kaninerna som barnen har och plus att dom har två hundar en katt och ska snart skaffa två hästar.

Ska jag bara ignorera det eller ska jag göra något åt det?  Jag klarar inte av att inte veta hur kaninerna/kaninen mår nu.
Kanske sitter där i sin egen avföring blöt och kall.

Paxxie
0

Om du misstänker att kaninerna far illa så tycker jag absolut att du kan anmäla. Du har ju fått höra från din bror att de inte vekar sköta om kaninerna något vidare Det bästa vore nog om du kan få honom att vittna om vad han har sett.

Vad jag hört så brukar dock jordbruksverket ringa och berätta att de ska komma och kolla, så då har man ju ganska stora möjligheter att snygga upp hemma hos sig. Det kan ju dock vara en varningsklocka för familjen som gör att de börjar sköta om sina kaniner lite bättre.

kanintok
0

Tycker du borde anmäla till djurskyddsinspektörerna om du inte vill gå dit och prata med dom själv. Det är inte okej att ha djur på det sättet! Blir också himla less😕Lycka till.

Sxne
0

Tycker att du ska göra som KANINTOK har skrivit!! :(