Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 917 ggr
Hjälp kaninen Odd
0

Ögoninflammation? Hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa det är så att idag har jag varit ute med min kanin väldigt mycket och det kom vit göjs ur hans öga han beter sig som vanligt men jag börjar bli väldigt orolig det kommer inte ut något mer men om ni ser på bilden och så så kan ni väl vara så snälla att kommentera om ni vet något om vad det kan vara ps:vet inte om det har med saken att göra men mitt öga börjar också klia/svida efter han

emms
0

Det är inte en ögoninflammation utan kaninens tredje ögonlock. Hos vissa raser syns detta mer ofta men om man bara ser de då och då kan det bero på lite olika saker.

Vissa kaniner visar det när dom är lite osäkra, om dom är med om något nytt och lite läskigt. Då kan det komma fram. Om du varit ute med honom väldigt mycket idag så kanske han är lite ovan, ni kanske gjort något nytt?
Om det är framme under en längre tid så kan det tyda på obehag. Att kaninen är sjuk eller inte mår bra. 

Kolla till honom senare när han är där han brukar och har fått ta det lugnt ett tag. Äter han som han ska och är pigg annars så borde de gå över snart 🙂

Emma

[selmatelma1]
0

Det kan även va snuva på gång . Ta han till veterinären . ☺

Hjälp kaninen Odd
0

Okej tack så mycket för svaren ska hålla ett öga på honom😃