Motion
Hur länge får din kanin komma ut och röra på sig varje dag?
Då menar jag i sele, fritt och rasthage.
Det är olika, vissa dagar tyvärr inget, andra dagar upp mot 5 timmar. (;
Beror på tiden jag har, läxor, handboll m.m.
Mina pluttskruttar får på sommarlovet komma ut i rasthage varje dag + sele:) Så det blir måånga timmar sammanlagt.
Resten av året får de komma ut i rasthage ibland, och skutta i sele nästan varje dag runt 30 min. De får även springa löst i ladugården ca 15-30 min när jag städar/utfodrar:)
Ja, mina kaniner är med ute varje dag på sommarlovet ;)

Mina har luckan öppen hela dagarna så dom hoppar ut & in som dom vill i köket & hallen..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Isaac är ute runt 5-6 timmar(ibland mer eller något mindre) då han springer på golvet =)
- Mvh Emma
Mina kaniner bor inne, o dom är ute Minst 2 timmar om dagen, men oftast mkt mer, speciellt Hugo då han har sån jäkla energi att göra av med, Berit lägger sig ofta i buren o sover, då brukar jag stänga o släppa ut Hugo ett par timmar så länge :)

Min kanin är ute kanin och hon får väl springa minst 2 tim när de e soligt och tyvärr inget när de e målnigt ute.. Men ibland får hon komma in och springa av sig.. Fast de e bara i typ 30 min..

När det inte regnar får de vara i hagarna så fort jag kommer från skolan tills det börjar bli mörkt, vilket är från typ. 16.00 - 19.00.
Andra tider på helger.
Har det regnat går jag ut och går med dem (en i taget) i ca. 1 timme.

Min kanin får vara ute och skutta i mitt rum är ganska stort, oftast 2-5timmar på vardagar men minst 1timme på helger är hon ute typ hela dagarna.

Det är olika från dag till dag.

ungefär en timme om dagen:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#7, varför får hon inte springa när det är molnigt ? :S
Ibland hinner jag inte ta ut don varje dag, men jag försöker! Jag har både stallet tre dar i veckan, fotboll på sommaren, läxor osv, men jag försöker ta ut dom varje dag, det är olika hur länge det blir.
#12 Undrar det med .. :S

#12 & #14: Samma här ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Mina kaniner får springa så ofta som möjligt. På sommaren brukar jag bygga stora hagar där dem är i princip hela dagarna.
Resten av året har jag bara några hagar som tyvärr inte är lika stora (för att dem ska vara lätta att flytta) men dem brukar ändå få springa några timmar var per dag.