Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1216 ggr
Klara16
0

HJÄLP!!!!!

Hejsan! Är jätte orolig för min kaninhona på lite över 1 år! När jag komm ut och skulle ge henne mat så såg jag att hon hade lite lite blod på könsorganet. Hon är i övrigt pigg och skuttar men jag läste om någon livmodercancer och livmoderinfetion! Vad ska jag göra? Tacksam för svar!

Klara16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite otydligt

[selmatelma1]
0

Åka till veterinären omgående.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Tycker det ser ut som kiss. Om kaninen fått t.ex maskros så kan kisset färgas rött. Inget farligt. :)

*~HamsterHamster~*
0

#3 tycker också det ser ut så =) blod brukar vara mörkrött, mycket morot, maskros, gräs, äppelkvistar nästan allt kan leda till orangefärgat kiss.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

crystalguurl
0

Skulle kunna vara kiss. Men rekommenderar att ta en tur till veterinär för säkerhets skull.

Love Lejonhuvadekaniner
0

Jag tycker det ser ut som mörkt kiss och inte blod. Men åk till veterinären för säkerhets skull:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

aliiciaj
0

Kolla om hennes kiss är rödfärgat också. Kaniner får rött kiss ibland av ett ämne som heter porfyrin som kaninens njurar utsöndrar ibland. Men det skulle dock kunna vara så att hon har fått livmodercancer, då kan de blöda från könsöppningen. Men låter inte troligt eftersom kaninen bara är 1 år gammal. Förmodligen är det bara rödfärgat kiss. Jag tycker du kan ringa till en veterinär och rådfråga i alla fall, det brukar vara gratis att ringa :)

Fridaaaa
0

Håller med övriga,tycker med att det ser ut som kiss som kan bli efter t.ex maskrosblad.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.