kallt vatten...
Hur gör du på vintern med din/dina kaniner vatten? Mina kaniners vatten blir iskallt och fryser.. Jag vet inte hur jag ska göra. Men jag försöke att byta så ofta som möjligt….
Har du nått tips??
ingen?
Man kan ta lite ljummet vatten, men inte direkt från kranen för det är inte bra. Utan då ska man koka vattnet och sedan låta det svalna till lagom temperatur. Jag brukar byta vatten så ofta som möjligt.
okej tack ^^
Vsg (:
:)

Vad du än gör så ska du inte ge kaninen snö, det ä inte alls bra. Snö innehåller en held el bakterier och kaninen kan få bla. mask.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#6 Varför skulle kaninen få snö? :S
#6 det är en myt med mask. Det finns inge mask i snön.
#7 för när kanin äter det smällter det ju imunnen och blir vatten .
Men Man ska inte ge kanin snö . Kaniner ska alltid ha vatten i buren .
#8 Det förstår jag. Men varför ge snö istället för vatten?

#7: Vissa är väl lata och orkar inte hämta vatten? :)
#8: Det är det inte alls. Några jag känner gav sina kaniner snö istället för vatten och tre av kaninerna fick mask. De har inte kaniner längre, men nästa vinter gav de rent vatten istället för snö & de hade inga maskrpoblem i fortsättningen. Förrutom sådana bakterier är snön inte speciellt ren. Vad skulle du välja - dricka fräscht vatten eller äta snö?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#10 Okej. Jag mena inte att att man skulle ge snö iställe för vatten. Självklart ska man inte ge kaninen snö iställe för vatten. Folk jag känner har sackt till mej att det inte finns mask i snön. Men jag vet inte.
Jag har aldrig gett mina kaniner snö.

Våra kaniner står ju inne i stallet så deras vatten fryser inte. Men det kan göra det om det typ är -30 grader på vintern.

Jag kokar upp vatten och blandar sen ut det varma med kallt vatten så det blir ljummet.
Okej ^^
eller använda snö ;)

Det finns inte maskar i snö men bakterier som gör att man får mask och andra sjukdommar
Jag försöker gå ut så ofta som möjligt och ge dom vatten, men nu är det ju inte så jättekallt på dan, så det fryser inte. :)
#18; Menar du man ska ge snö istället för vatten? xD
Mina bor ju i ett litet hus och det fryser inte förren det blir riktigt kallt. Då ger jag varmt vatten ganska ofta.
Man kan även klä in vattenflaskan. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag tycker att det är bäst att ge vatten :) Men man bestämmer ju själv. :)