Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1161 ggr
Asuna
1

Omplacering av kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har två kaniner för omplacering en hane och en hona.  de är runt ett år gamla.

De hittades ute i Kristineberg,  mamman hade byggt ett bo i en sandlåda på en lekplats och hamnade hemma hos mig i stället, då var de runt två veckor gamla och fick flaskmatas, jag hittade ett hem till dem men de kom nyligen tillbaka då kvinnan som tog dem blev "allergisk". så nu letar de efter nya hem. de är hundvana och kattvana, De är inga kaniner som vill ligga och mysa i knät men hoppar gärna runt fötterna på mig.  har du ett hem till dem?

Asuna
0

Kan efter att ha fått en del pm. tillägga att jag inte behöver ett jourhem till dem även om jag uppskattar att ni erbjuder er, de är inte avlivnings hotade utan får stanna hos mig tills de flyttar till rätt hem.

[Sockertoppens_kaniner]
1

Är de korsning med vildkanin, med tanke på utseendet? :)

Asuna
1

det är tyvärr väldigt många som släpper ut sina kaniner i Kristineberg när de tröttnat på dem. så det är möjligt att de är en blandning även om vi inte har "vildkaniner" i Stockholm ursprungligen. alla är från början tamkaniner. :) det var en till hona i kullen som var grå.  enligt kvinnan som tog henne så är hon en riktig kelgris som har hunden som bästa vän ;). jag tror dock inte att kvinnan som tog de här två har holt på så mycket med dem då de var extremt kontaktsökande när de flyttade :(.

[Sockertoppens_kaniner]
0

#3 Okej. Jag hade en kull förra året som var hälften vildkanin. (Min hona rymde). De var rätt lika din kaniner så därför jag undrade. :) Har kaninen på bild 2 alltid så där utåtstående ögon eller är det bara bilden som gör att det ser ut så?

Asuna
0

hon har inte alltid så utstående ögon men hon uppskattade inte kameran :)

[Sockertoppens_kaniner]
0

#5 Jaha, okej. :)