Lilla Fiona
Så sööt!
Tack är så glad 😍
Fin!
Men det var då en tvärvändning, må jag säga 😐 http://kanin.ifokus.se/discussions/552feb17ce12c47dcf00623f-fa-upp-gloden-som-kanin-agare
Jättesöt! Men jag säger som ovanstående :/
Japp saknar kanin mest av allt
Varför inte ha tassen och papaya hemma?
Och ni hade ju inte plats till större bur till marsvinen men hur fick en kanin plats plus två marsvin till plats? 🤔🤔
Säker på att det inte är härstamningsbevis?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Ok, då har du ändrat dig sen ett par veckor. Då ville du inte ha kaniner, du hade varken lust, plats eller råd…. Visst, saker kan ändras. Men varför inte då ta hem de kaniner du redan har, i stället för att åka och köpa ny kanin på djurbutik?
Hon bor fritt i vårat kök fixat så hon inte kan gnaga på tapeten. Dom var för vildade så helt otama och ohållbart k i en lägenhet o bättre med yta hos dom.
Hur gammal? :)
Ett liv utan djur är inte värt att leva
En månad är tjejen :)
#10 Hoppas innerligt att hon inte bara är 4 veckor gammal. Du har dock skrivit 2 månader i #0.
Hon är född den 2015-03-20
#12 Inte mer 6 veckor gammal då 😕 Och vem vet hur länge hon varit i affären 😕
Oj bara mindre än vad dom sa ju :0 Hon har varit där från torsdag och till igår. Hon kommer få det bra hos oss o kommer väga henne idag och hålla extra koll på vikt
#14 En stor anledning till att aldrig köpa från djuraffär. Och eftersom de inte sa rätt ålder så tvivlar jag starkt på det där med stamtavla också
Oj, hon ser ut att ha väldigt stora öron för att vara dvv. Skulle snarare gissa på en engelsk vädur eller åtminstone blandning. Men vilken gullunge ;-)
Vänliga hälsningar Ellen 

#14 Så går det när man köper djur från djuraffär…
#17 Jo, det är ju inte direkt att rekommendera… 😟
Vänliga hälsningar Ellen 

#18 Nej, verkligen inte… :(
Ja vet men undrar nu Vilken ras? hon är :) ni som kan sådant
#20 Har för mig att Engelsk vädur är en ovanlig ras, så tror inte att hon är det trots de stora öronen. Tror på dvärgvädursblandning.
#20 Har du en bättre bild på hela kaninen?
Alltså förlåt för denna kommentar men följde din förra tråd där du inte längre kunde ha kanin pga bland annat ekonomin och brist av intresse och du att bara skulle ha marsvin. Nu har du köpt en kanin ändå? Vunnit på lotto? Saknar din kanin? Ta hem den förra från din mamma då eller ljög du om att den skulle få bo hos din mamma…? Mmm hon får det säkert bra hos er tills du tröttnat igen. Som sagt förlåt för ot men blir så trött på folk som behandlar sina djur som utbytesbara ting!
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Instämmer med # 23. Man tar hand om de djur man har i första hand. Drömmer ibland om en ny, söt kaninunge, men inte lämnar jag bort de kaniner jag redan har för att sedan köpa en ny inte.
TS verkar nu ha avslutat sitt medlemskap…?
De andra är förvildade för att du inte ägnar dem tid! Hur kan du då ha hjärta att köpa en ny? Det är ju rent utbyte för att "denna kanske funkar". OCH via djuraffär. Stackars de andra kaninerna då, som är övergivna och utbytta.
TS jag menar inget illa men det började med att du hade problem med att dina Marsvins hanar bråkade vilket sen visade sig förmodligen bero på litet utrymme och att de inte hade ett varsitt hus för du inte hade råd? Istället valde du att byta ut marsvinen mot nya för att se ifall det fungerade bättre. (Kommer inte ihåg hur många gånger du bytte dom 1-2?) Sedan skaffar du 2 till Marsvin (Honor) som också behöver tillräckligt med utrymme / foder / spån eller vad du använder / grönsaker och tillbehör när ni redan är i en låg ekonomisk situation? Sedan framkommer det att du haft kaniner tidigare som du tröttnat på och sedan gjort dig av med bara för att skaffa ännu en ny kanin inte mindre än 1-2 veckor efter dom nya marsvinen? Är det inte läge att lugna ner sig med de impulsiva djur-köpen och fokusera / ge tid till de djur ni redan har? Jag kan ha missat något här så rätta mig om jag har fel. 🤔
Generation to generation, I will never die. I will continue to live aslong as I´m alive.
#23 #24 #25 : Jag förstår att ni är upprörda för att hon "bytte ut" sina kaniner. Men jag tycker ändå att vi kan hålla oss till trådens ämne så kan hon åtminstone ge denna lilla kaninen en chans. Nu har hon skaffat en kanin trots allt och nu kan hon inte lämna tillbaka kaninen eller hitta ett nytt hem åt den utan nu måste ju den få ett bra hem. (Självklart de två andra med men som jag förstått det på henne så har hon löst det?)
Inte för att jag tycker att det som hon gjorde var bra. Dock verkar TS ha blivit sårad eftersom att hennes konto är borttaget.
Jag tycker att det, faktiskt, går lite för långt när man lägger sig i andras privatliv. Jag förstår ju för ni vill ju bara kaninernas bästa och jag håller med er, men nu tror jag att vi får sluta med att tjata på henne om det. Om hon har frågor ang kaniner ska man ju faktiskt kunna ställa dom här, då behöver inte fler komma och säga till henne om detta. Hon har gjort sitt val.
Vänliga hälsningar Ellen 

#27 känns lite som vissa tyckte i ett facebook inlägg. En tjej hade köpt en kaninunge på 5 veckor. Eftersom honan hade en kull till som skulle flytta 2 veckor senare. Många reagerade på detta. Hur dåligt och faktiskt olagligt det är. Sen var det en som skrev som du. Att "gjort är gjort inget vi kan göra något åt och blaha blaha." Jo, vi kan se till att det inte blir gjort igen! Om hon nu tagit bort sitt konto så är det för att hon inte kan stå för det hon gjort. Hon har gjort så här mot kaniner innan och kommer med största sannolikhet att göra det igen. Lägga sig i? Så fort någon ger gnagarblandning eller har för liten bur så lägger sig alla i. Eller "vad är syftet med din kull?" Ska vi inte fråga och säga det vi tycker längre när vi tror en kanin far illa? Jag skäms inte över det jag skrev. Hon måste inse att det är fel :(
Om vi här inne kan få TS att låta bli att köpa ännu flera djur istället för att ta hand om de hon redan har så lägger jag mig gärna i. Kanske kan hon få sig en tankeställare åtminstone! Djur är inga prylar som man byter ut så fort det kommer en ny, bättre variant som man tror sig behöva köpa.
Skäms ärligt talat över det jag skrev i #27.
Orkar inte diskutera en massa nu men jag försöker förklara att jag har ett litet problem när jag skriver ibland.
Jag vet att jag är konstig som bara byter åsikter. Men jag skriver så konstigt ibland utan att tänka mig för och när jag är jättetrött osv. Sedan när jag läser igenom det några timmar senare när jag är pigg, så tycker jag att den texten bara låter hur konstigt och dumt som helst och tycker egentligen raka motsattsen, så jag ber om ursäkt för det…
Därför tar jag tillbaks det. Egentligen tycker jag rent utsagt att det var fruktansvärt oacceptabelt och oansvarigt av TS. Hoppas ni respekterar och förstår. 😞
Vänliga hälsningar Ellen 

När jag läser det ni skriver blir jag fan helt förstörd. Jag hoppas att de påståenden ni kommer med inte är sanna för då är det fan så jävla fel.
Så jävla trött på egoistiska jävla människor som har djur för sin egen njutning men på djurets bekostnad.
Pretty wise //
#32 De är sanna… :( Och håller med dig.
#32 Dessvärre sanna :/
Hon har haft flertalet kaniner som hon omplacerat, skaffat marsvin, gjort samma med dem och tja nu är det så med dessa med :/
såå arg man blir stackars djur har själv en kanin hemma i lägenheten som stör mej på nätterna men om man aktiverar dom på dagen och natten så håller hon tills man har somnat. hon är inte tam på ett traditionellt sätt kan inte hålla henne får bara klappa henne ibland… och har funderat på att sälja henne pga allt detta grävande och jag vet att 3 av hennes syskon är avlivade för dehär och att dom är aggressiva så även hon. hon är endå min ögonsten och jag gör allt jag kan för henne.
Tillbakalämnad till djuraffären.
#36 hur fick du reda på det? :(
#37 Pratat med henne. Hon har annan kanin nu istället.
#38 varför lämnade hon tillbaka den?
#39 För att den inte hade stamtavla sa hon till mig. Hon sa med att de fått det rekommenderat från kaninförening.
Men kaninen hon skaffat nu är korsning så har ju inte heller stamtavla :S
#40 Så less man blir. 😕
Jag får bryt på den här personen.
Pretty wise //
Suck… :(