Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 665 ggr
[Linsenhejhej]
0

Kan två hanar träffas?

Hej!

Kan man låta två hankaniner (en kastrerad, en okastrerad) träffas ibland fast de inte bor tillsammans? Eller är risken stor att de ryker ihop?

Stephanie
1

Det är sällan en bra idé att låta djur som inte ska bo ihop träffas. Introduceringar kan alltid gå illa och det är en onödig risk.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Linsenhejhej]
0

#1: Tack för ditt svar!

Peak303
1

Hane+hane är något jag inte rekommenderar. Själv tagit emot en hane som blivit ihopsatt med andra som var söderbiten lite över allt.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
1

Rekommenderas inte. Stor risk att de ryker ihop
Och anser att: antingen bor kaniner ihop eller inte. Träffas bara ibland tror jag bara blir stressigt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cochon
0

Så länge du inte har tänkt ha dem tillsammans permanent, så är det inte värt att låta dem träffas. :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Kaninernasbästa
0

Jag har faktiskt haft en kastrerad hane som fick träffa min kompis okastrerad. Vi var väl förberedda om de skulle bråka, men de blev bästa vänner. Det finns en liten chans, men det kan gå! Var bara väldigt beredd om de skulle bråka!

Fridaaaa
0

#6 Anser att det är onödig risk. Gynnar inte kaninerna att träffas den korta stunden heller

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Facie
1

Du kan låta de träffas med galler i mellan, då får de sällskap men kan inte skada varandra.

Pretty wise //