Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 555 ggr
YlvisPylvis
0

Upphittad kanin

Fångade igår morse in en kanin som setts lös i vårt område. Eftersom vår kanin inte flyttat ut riktigt ännu så bor den nu i vår utebur. Men jag är så orolig för den eftersom den är så rädd och bara vill gömma sig i ett hörn. Den är inte aggressiv och snäll att lyfta men verkar som sagt väldigt skärrad. Den äter från min hand, helst gräs och ngn torrfoderbit. Den drack jättemycket igår när jag tog den på morgonen och har iallafall druckit lite idag. Gav den lite CC imorse eftersom jag misstänkte att den bara gömt sig hela natten. Vad ska jag göra, låta den vara helt med hö, vatten och lite torrfoder eller stödmsta med CC? Än så länge har ingen hört av sig, satt upp lappar hör och i de närmaste områdena, hur långt kan den ha sprungit? tips? mottages tacksamt för vad man gör med en väldigt rädd liten kanin/Ylva

Beatrice_Love_Kaniner
0

Låter som att du tar hand om den bra, kanske låt den lugna ner sig lite och om du ser något Konstigt beteende så ta den till veterinären. Det kanske har vart någons men som inte vill ha tillbaka den, tyvärr finns det ju folk som dumpar kaniner 😕

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Alliesson
0

Var bor du? Hur ser kaninen ut?

YlvisPylvis
3

#1 #2 lapparna gav resultat och den är nu hemma hos sin kaninkompis :-) Den hade varit borta i en vecka!! Inte undra på att den var trött :-(

crystalguurl
1

#3 Vilken tur :D