Tricks?
Hej!
Jag vill lära Exempel lite nya tricks, men jag kommer verkligen inte på något alls. Har ni något förslag på tricks? Gärna lite 'udda' och ovanliga!
Just nu kan han:
Stå, snurra, nicka, kom, måla, high five, brofist, spela piano, hoppa upp i buren, puss, stå + gå, stå + hopp och hoppa över hinder.
Jag har lärt min kanin att "städa", haha till exempel om jag lägger saker som inte ska vara på hennes matskålen säger jag städa och då städar hon bort allt. Jag brukar lägga flera små pinnar i skålen och hon plockar bort en efter en tills det är tomt och då ber hon om godis :p
Slalom mellan benen. Hoppa upp på olika grejer. Springa igenom tunnel. Lägga tassarna på grejer. Putta på grejer med nosen. Kasta iväg saker. Aport kanske?
Tänker på hund och agility grejer. 😃
Emma
Kanske prata? Jag vet inte om det funkar att lära det och isåfall är det nog väldigt svårt men jag läste nånstans om det förslaget. För det finns ju lite olika ljud kaniner kan göra så varför inte.
Stå på händer det kan min kompis kanin kika: ludde_exempel om du vill veta hur hon lärde sin kanin det
Liten fråga, brofist, vad gör han då? Hedda kan slalom och gå i en 8 mellan benen så det kan man lära han :) måste bara säga att Exempel är grymt fin och jätteduktig!
#6 Hur lärde du han det? :)
Zingo ;D
#7 jag lärde honom high five först (https://www.youtube.com/watch?v=hwYluKHLg-o) sedan gjorde jag likadant med brofist, bara det att jag inte gjorde det sista steget (:
Apport? När jag lärde min kanin det började jag med att hon skulle ta en leksak från marken i min hand, senare lade jag leksaken en liten bit ifrån mig och gav beröm när hon bar leksaken i munnen till min hand. Längre och längre bort, och nu kan hon apportera. 👍
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-