Rasförslag? :)
Har länge funderat på att kastrera min rexhane och köpa en hona som sällskap till honom. Kan dock verkligen inte komma på vad jag vill ha för ras så tänkte om ni ville komma med lite tips?. :) jag har snöat in lite på angora men vet inte om uppfödare vill sälja en som enbart sällskap. :) Får inte vara en för liten ras. Minimum 2kg eftersom Jack väger runt 2-3kg. Har inga problem med pälsvård eller liknande men söker efter en relativt lugn ras. Så ös på med tips?. :)
Holländsk kanin? De ärtrevliga
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dvärgvädur kanske?
R.I.P. Anton 💔
Angora är ju en ras som kräver mycket pälsvård samt att den måste flippas då och då. Inte alla som säljer de till kel. Men finns säkert någon. Om då vill ha en på minst 2kg så kan holländare vara perfekta. Men även en större modell dvärgvädur.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Holländare har jag aldrig ens funderat på, får kolla upp hur dom är. :) Dvv tror jag är lite för små.
Holländare! Har tingat en hona från Solbacken och det är riktigt fina och trevliga kaniner. :-)
Frida
Mellerudskanin, en trevlig och lugn ras av medelstor storlek. Lite större och lite lugnare än holländare (de holländare jag haft har varit rätt livliga!)