Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1057 ggr
Moonstrike
0

Vinsta zoo

Idag hade jag "operation dagsverk" i skolan, och jobbade då på Vinsta zoo, i Stockholm.

Det va jättekul! Jag fick börja med att ge nytt vatten, mat, hö och frukt och grönt till smådjuren (2 kaniner [+ en till, typ] några marsvin och massa gerbiler). Dom va jättegulliga allihopa!
Sen fick jag packa upp spån, halm, hö, hundmat, kattmat, hundgodis i lösvikt,mm… Och byta ut "prislapparna" (som sitter på hyllorna) på alla Hill's hund och kattfoder. Det tog lång tid!
Det här är då en lite förkortad version av vad jag gjorde.
Fick bland annat gratis fika och fick ta gratis ifrån en kaffe/varm choklad automat. Och fick sen och en hund och katt kalender med jättefina bilder i!

Vill påpeka att det inte alls är nåt fel på den djuraffärens kaniner iaf. Dom får bra skötsel och dom köper endast in från privata uppfödare, för att få så fina djur som möjligt. Dom försöker också undvika avlivning, vilket gör att jag nu måste lägga in lite reklam:

**Söt, svart hane, 8 månader bortskänkes. Bra på att hoppa!
**Har ingen bild, men dom skänker bort en söt liten svart hane på 8 månader, eftersom att ingen vill köpa en så "gammal" kanin. Han är helsvart med lite beige under tassarna. Dvv, men inte så stor (jämfört med den vi har här hemma). När jag kom till vinsta i morse så hade han hoppat ut ur sin bur (som är kanske 50 cm +), som han tydligen ofta gör under natten. Så om nån i stockholm vill ha honom så rekommenderar jag honom!

Dom hade en till liten kanin också. Liten, viltfärgad och jättesöt!
Sen så hade dom hittat en kartong utanför djuraffären.. Och det va en kanin i! På en lapp stod det "Tag hand om kanin. Ca 3 månader gammalt" eller nåt sånt. En liten löwen :'( Men dom tog hand om den iaf!

Så, hehe, blev långt, men behövde skriva av mig…

[Zoie]
0

Ohh så kul :)

Romana_12
0

Va kul! :)

Moonstrike
0

Jaa :D och fick en ny kompis där också, som praoade där ;)

Noa-Nisse
0

gud va kul!! =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

KvirrZ
0

Vad kul! :)

- Mvh Emma

[Niike]
0

Vad skoj:D

huldisen
0

Vad kul det låter ^^

soten
0

Hur högt hoppar kaninen? Undrar bara ;)

Moonstrike
0

Japp =) Har nu också lärt mig att jag är allergisk mot hö och/eller halm :( Som jag misstänkt innan…

#8 Alltså den hoppar inte hinder, men tycker om att hoppa ut ur "buren". Eftersom dom bor i typ "boxar" så måste väggen va minst 50 cm hög, tror jag.

soten
0

#9 Jaha .. :)

ciss
0

Vilken härlig djuraffär du fick vara hos. Vad roligt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se