Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 687 ggr
[candy_suki]
0

Frågor krig kanin

Har lite frågor krig kaniner, är bara intresserad :) Bits kanin? Måste man ha en bur för kaniner? Kan kaniner sova med människor? (Hahaha kanske en rolig fråga XD) Tack!

Fridaaaa
0

1. Kaniner bits inte utan anledning. 
2.Nej, vissa har frigående inomhus
3. Nja, vissa kan säkert ligga kvar men kaniner sover ju inte 7-8 timmar på natten som vi gör

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Love Lejonhuvadekaniner
0

Kaniner kan bitas ja! Jag tycker man bör ha en bur eller vart ska den vara.XD. Man kan ju ha den frigående inne. Kaniner kan inte sova med människor på natten. För kaniner är aktiva på natten:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Paxxie
0

1. Kaniner kan bitas, men som i princip alla djur finns det oftast någon anledning bakom det. Många kaniner kan nafsa lite om de t.ex tycker att man är i vägen eller liknande, men enligt min erfarenhet är det sällan en kanin biter riktigt hårt.

2. Nej, det måste man inte. Om man ska ha den frigående kan det dock vara bra ett ha en öppen bur eller så som är deras egna hörna när de vill vara ifred.

3. Kaniner sover sällan lika länge som människor, men de kan absolut ligga och sova bredvid i sängen en stund. Min första kanin var frigående i mitt rum och hon brukade kela med mig en stund innan jag somnade och på morgonen väckte hon mig genom att buffa på mitt ansikte. :)

[candy_suki]
0

Hur länge sover en kanin?? #2 Va? Visste inte att kanin var aktiv på natten 😂 #3 nej va gullig

[Melbun]
0

1. Min kanin bet mig endast innan hon blev kastrerad. Så problemet var mest hormonellt men kan även bero på osäkerhet :)

2. Har 2 st burar i ett rum med varsin uppsättning hö/toa. De är dock öppna 24/7 så de kan komma och gå som de vill. Har dem mest för att det är smidigt att ha mat och toa på samma ställe. Annars hamnar toa, strö och hö över hela rummet.

3. Det är väl mest vid gryning och skymning som de är som mest aktiva :) Vet inte riktigt vad mina gör om nätterna men de väcker en ibland med att sprinta runt som atleter eller gräva på väggarna x) Gissar att de nanar lite i perioder men har hört om många vars kaniner sovit med dem i sängen när det passar dem. Mina skulle nog kissat och grävt sönder mina kuddar så det funkar inte :c

Fridaaaa
0

#4 Kaniner sover i regel i omgångar, inte flera timmar i sträck. HAr för mig att det inte är många timmar/dygn en kanin sover/vilar.

Namiko
0

Kaniner är gryning- och skymningsaktiva. Mina är frigående i lägenheten och det är som mest fart på dom vid 8-10 på kvällen och 4-6 på morgonen. Resten av dygnet är dom aktiva lite till och från.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[candy_suki]
0

Har sätt att de biter på saker, ska man inte "skyddar" de från sladdar?

[ida_hjertzen]
0

JO det är bra att täcka sladdar med kabelskydd. Runt ex .tv.n kan man sätta lite kompostgaller eller annat :)

Fridaaaa
0

#8 Ja gnagar på sladdar mm kan de göra, man måste sätta sladdskydd eller skydda så att de inte kommer åt allt som är farligt.

[Zachapacka]
0

1. Bits kanin? ja de kan bitas men inte utan anledning.
2. Måste man ha en bur för kaniner? Nej man kan ha de i hägn, boxar eller frigående inomhus,

[candy_suki]
0

Aa, tack så jätte mycket! :) Allihopa ❤

Namiko
0

Mycket grenar som dom tycker om (rönn är favoriten här hemma) minskar bitande på möbler och annat.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.