lite tips?
Hej jag har 2 hon kaniner och dem älskar att gnaga på mina möbler såklart, har nån något tips? så de slutar?
Sen så hatar mina små bäbisar att bli fast hålda, eftersom jag alltid har låtit dem komma till mig när de vill gosa. Så det ger mig proplem att kunna klippa deras klor de har aldrig varit i behov av det ( eftersom de krafsar och så på sina leksaker.) Men jag vill vara förbered.
Sen blir min ena hona skendräcktig ibland, är de hälsosamt? Och hon kan helt plötsligt bli livrädd, utan att hennes kaninvän gör någonting. Hon stampar och ger ifrån sig ett ljud och springer ett varv i buren? Vad menar hon med det tro? Konstigt tycker jag eftersom det händer så random.
Annars verkar dem må prima!
Tacksam för svar ! Pussokram
Sätt kompostgaller så dom inte kan gnaga. Linda in dom i handdukar när du ska klippa klorna. Det sista vet jag inte men kommer följa tråden för har samma problem nästan.
Okej tack så mycket! 😀
Du kan testa att dutta lite ättika på möbeln och se ifall det håller dem borta. De brukar inte uppskatta lukten. Skendräktighet är inte ovanligt men om det varar länge och ofta bör man kanske fundera på kastrering. Tycker det måste vara stressigt för kaninen att vara så hormonell hela tiden x)