Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 697 ggr
Manda02
0

Hatar lådan

Jag har ett problem, det är så att jag har köpt en kaninlåda till min kanin. Hon är har en bur som bara har galler på framsidan. Hon har då valt sitt "toahörn" längstbak i ena hörnet. Jag har satt dit toan men hon typ hatar den. Hon försöker kasta iväg den.. Jag har försökt spänna fast den men det går inte. Vad ska jag göra?

crystalguurl
0

Man kanske får acceptera att hon inte gillar den? :) Själv hade jag skippat toan, men man får ju välja själv (:

zemlathebunny
0

Samma sak med min kanin. Men jag vill ha toaletten eftersom det blir så enkelt att ta bort kiss. Testa lägga i lite bajs i toaletten så kanske hon vänjer

[Melbun]
0

Använd en större toalåda (typ för katter) och sätt i kisshörnan. Ha en höhäck bredvid så kaninen måste sitta i lådan för att äta. Brukar underlätta då de gärna äter och bajsar samtidigt :P

Manda02
0

#2 Ja visst blir det så mycket enklare! Jag har redan lagt lite baks och kiss i lådan så hon ska förstå vad den är till för men ända försöker hon typ attackera den.. ________________________________ #3 Jag får inte riktigt plats med en sånn stor låda. Den blir nog väldigt trångt då.. Den jag har nu är en sån trekantig låda som man sätter i ett hörn.

Manda02
0

Sån* bajs* 😂

[Melbun]
0

#4 Tycker inte hörntoaletter är så bra då kaninen ofta slänger runt toan eller helt enkelt sitter utanför då de är så små. Tror min låda är 50x20cm eller något. Den andra aningen mindre och täcker endast kortsidan av buren. Det går liksom inte att nå höt om de inte sitter i den x) Men sen står buren också öppen 24/7 så den fungerar mest som toa och för att ätas i vilket gör att det inte spelar någon roll om det blir trångt där inne. ^^

Fridaaaa
0

Ta bort den om kaninen inte vill ha den. mina vill helst inte ha det så dem slipper 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trebit
0

I början hade jag en sån hörntoalett och Benjie absolut hatade den, tills jag flyttade den till hörnet mitt emot och han helt plötsligt tyckte den var jättebra och mer än gärna använde den, trots att han först valt ett annat hörn själv.
Numera har vi en kattlåda istället för när vi väl fick ordning på hans mage blev pluttarna alldeles för många för den lilla toan… ;)
Testa att flytta på lådan, överväg en större eller ta bort den helt. Allt passar ju inte alla kaniner så ofta får man prova sig fram lite :)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Love Lejonhuvadekaniner
0

Så gör mina också fast dem skiter i lådan:P

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Storip
0

Mina kaniner brukar gilla att göra sina behöv i sand 😃 De har en stor krukbotten så den går inte att flytta på

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Manda02
0

#10 Att ha en krukbotten kanske vore en bra idé. Hon kan ju inte flytta på den då. Ska helt klart testa!😀

Manda02
0

Juste jag undrar en sak till! Hur byter man profil bild här på iFokus? Tacksam för svar! :)

emms
0

#12 Längst upp i högra hörnet står det inställningar, klicka på den. Sen står det Avatar i listan på vänstra sidan. Sen är det bara att klicka där och följa instruktionerna! 🙂

Emma

Manda02
0

#13 Tack! :-)