Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 840 ggr
saraalice
0

Mina kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har 2 hon kaniner som är snart 1 år gammal. Dem bor i en bur på 160cm lång och 80 cm bred. Båda är väldigt sociala och älskar att skutta runt i rummet. Den ena kaninen är jätte gosig. Slickar alltid på mig när den vill bli klappad. Den andra är mindre social gillar inte att bli klappad. Jag undrar vad det betyder när en kanin springer runt o runt mig? Och när dem kastar liksom slänger sig om kull när de ska lägga sig? Sen har min ena kanin fått ojämn päls (ser nästan sliten ut) bak vid svansen och runt huvudet? Beror det på något? Tacksam för svar! 😊

crystalguurl
0

När dom springer runt dig. Ill dom uppvakta dig ;) När den kastar sig på sidan eller floppar som jag säger, menar att den trivs och är glad :) Att den är"ojämn" kan även vara att h'n kryper på något ställe och pälsen ställer sig upp, hoppas nån annan vet mer :)

saraalice
0

tack så mycket! vad glad jag blev av att hör det! :D

Trebit
0

Den ojämna pälsen kan mycket väl vara att kaninen fäller sin vinterpäls, det brukar ofta se ganska ojämnt ut ett tag då den "gamla" pälsen är längre. Det syns också väldigt tydligt just över ansiktet och baken, i alla fall på min!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

saraalice
0

okej tack! :D