Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 900 ggr
zemlathebunny
0

kanin humör?

Hej jag undrar bara om kaniner är på olika humör olika dagar? Och en annan sak. När vi grillar hemma har jag märkt att min kanin blir rädd. Hon sätter sig i ett hörn med uppspärrade ögon. Vi har henne inte så att röken kommer till buren eller någonting så det behöver ni inte säga. Men känner hon lukten av rök och blir rädd att det brinner eller nåt?

Fridaaaa
0

Ja kan dem vara precis som vi 🙂 Alla har sina bra och dåliga dagar.

Kan vara att hon är rädd för röklukten ja.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zemlathebunny
0

Isåfall har Zemla dessutom en dålig dag idag:(

Trebit
0

Vår Benjie hade också en dålig dag idag… Han bestämde att bosätta sig på stolarna som var inskjutna under matbordet och när vi försökte locka bort honom med en bit morotsblast bet han sambon i handen, stackarn började till och med blöda!
Han får små sura perioder då han bestämmer att vissa delar av lägenheten är bara "hans", typ en viss del av mattan i hallen, stolarna eller soffan (han vill inte att vi sitter i soffan så där får han inte vara längre) och så försvarar han platsen lite tjurigt i någon dag, sen är allt lugnt igen. En märklig liten gubbe.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Melbun]
0

Jadå. Mina är däremot alltid på mer eller mindre bra humör :) En är livrädd för matos och känner direkt när det lagas mat. Då springer han och gömmer sig. Stekt kött eller varm ost är värst har jag märkt x(

Smultrondraken70
0

En av våra är paniskt rädd för toast (sån som man gör i smörgåsgrill). Sticker direkt när han känner lukten.

[Melbun]
0

#5 haha ja min med! Tror det är osten för min springer också i panik om jag äter den på samma våning…