Kastreringstid bokad!
Den 22 maj ska lilla Astrid kastreras då hon är mycket på Pulver när hon brunstar. Dock har jag lite frågor angående hur det ska gå till efteråt. Astrid och Pulver bor ute tillsammans i en utebur, efter kastreringen, kan hon då fortsätta bo ute (avdelad bur) eller bör hon bo inne ifall det blir kallt? Kommer det bli problem när de ska släppas ihop igen när såret är läkt, eller kommer de komma ihåg varandra? Om Astrid bor inne och Pulver ute kommer de ju inte kunna se varandra så mycket, bör även Pulver bo inne så de ser varandra och fortsätter ha "kontakt".
Min kanin ska kastreras imorn :) Fast han är en hane.
Zingo ;D
Ingen som vet? :)
Fråga dom som ska kastrera henne😉
#3 Vill fråga här och kunna diskutera med andra som har varit med om samma
Att ha henne ut skulle nog kunna gå. Dock får ju inte smuts komma in i såret, men om du lägger in massor av filtar, överallt! Låt dom bo som grannar med galler emellan. Då ska det nog gå bra :)
Bottenlagret kommer bli handdukar och fleecefiltar, det hade jag hos hanen när han kastrerades och det gick bra. är lite orolig över att det fortfarande är kallt ute på nätterna och hon blir ju rakad på magen där de öppnar…är så rädd att hon ska frysa, men bäst vore ju om de bodde så de såg varandra dygnet runt…:)
#6 Lägg massssoooooor av filter ;D
filtar* XD
Veterinärerna där min kanin kastrerades sa att kaninen inte skulle vara ute första dygnet. Vi hade han i garaget där det var ca 15 grader. :)
Zingo ;D