"Hjälp"! Haha.
Ok, så min kanin är i princip frigående men har sin bur på nätter/när han vill. Har även två katter, en som är lite knepigare. Den knepiga katten har nu börjat hålla till i kaninens bur när han inte är där. Hon äter alltså hans mat (vilket inte gör mig så mycket) MEN hon kissar även där xD Haha jag vet inte vad jag ska göra :P Har ni några tips? på hur jag kan förhindra det? Vill inte ha hans bur stängd heller eftersom han måste få äta och så när han känner för det. Behoven gör han ibland i kattlådan :P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Han kanske ser buren som en stor kattlåda? Har du frågat på katt.ifokus? :)
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Jo det måste vara något sånt. Sen är den här katten väldigt speciell och gör konstiga saker. Som i hans bur äter hon ju precis där sen sätter sig och kissar. Katter gör ju vanligtvis inte sin behov där dom äter. Är förmodligen inavel på henne då hon är lika liten som en 6månaders och snart är 4 år.. Jo jag har frågat där också :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Nu vet jag inte om jag missuppfattat texten, men gör kaninen sina behov i kattlådan? Det kan vara en orsak till varför katten inte vill använda den och använder kaninburen istället.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#3 Jo det gör han, men inte speciellt ofta, och han har gjort det enda sen han var en liten bebis och katten har aldrig stört sig på det. Han gör det mer sällan nu än förut så jag kan inte tänka mig att det ska störa henne så pass just nu och att det inte störde henne förut. Både katt och kanin är kastrerade :)
#4 Har du testat att byta typ av kattsand i kattlådan, eller skaffa en till låda? Katter kan vara knepiga med sånt här. Hur många kattlådor har ni? Det sägs att man ska ha en låda mer än antalet katter man har. Om något är fel med katten kan det också påverka, urinsten, Urinvägsinfektion eller liknande kan få katten att göra sina behov på nya ställen då dom kopplar kattlådan till obehag i såna situationer.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Vi har den bästa kattsand vi haft, har haft andra innan som inte funkat så bra och denna har dem båda varit nöjda med. Samma med antal lådor :) Det är snarare så att katten är lite inavlade och därav väldigt speciell i allt hon gör :P Tänkte mer om ni visste nåt trick på hur man får henne att sluta xD hon hade en period då hon Bajsar under badkaret så det löste vi genom att stänga dörren. Går inte att göra så nu. Hon kissar endast i buren som tur är. Det här är alltså en katt som inte ens förstår att hon kan hoppa över ett kompostgaller utan försöker tränga sig genom hålen xD