Koppel tips:)
Hej alla glada kaninmĂ€nniskorđ
Jo jag har ett litet tips?, som jag vill dela med mig avđ
Har du mÄnga "korta" koppel som bara hÀnger dÀr och inte blir anvÀnda för att dem Àr för korta?
Varför inte sĂ€tta ihop dem till ett lĂ„ngt koppel?đ
Det har 2 fördelar (vad jag kan komma pĂ„ just nu)đ
1. Om du redan har massa "korta" koppel sÄ kostar det ju inget om du vill ha lÀngre koppel.
2. Om kaninen biter av det som sitter fast i selen har du andra koppel till hands och kan sĂ€tta fast direktđ
Det kanske inte Ă€r det snyggaste man kan tĂ€nka sig, men det Ă€r smart, tycker jagđ
Kramđș
Jag brukar ocksÄ göra sÄ nÀr jag ska ut pÄ lÀngre promenader med kaninerna och vill ha ett mycket lÀngre koppel =)
#1 Hej :) Hur lÄngt gÄr du nÀr du gÄr ut med dina kaniner ? :)
Ăr sugen pĂ„ att köpa kanin och letar efter massa tips? :)
#2 det Àr helt olika frÄn gÄng till gÄng! Ibland Àr det upp mot en km. Ibland mindre. Men nÄgot som Àr bra Àr att variera trÀningen, som att t.ex gÄ i skogen och andra lite andra underlag som kaninen inte Àr sÄ jÀtte van vid. Kul att du ska skaffa kanin! Underbara djur!
#2 det Àr helt olika frÄn gÄng till gÄng! Ibland Àr det upp mot en km. Ibland mindre. Men nÄgot som Àr bra Àr att variera trÀningen, som att t.ex gÄ i skogen och andra lite andra underlag som kaninen inte Àr sÄ jÀtte van vid. Kul att du ska skaffa kanin! Underbara djur!
Jag köpte faktiskt ett sÄdant hÀr typ rullkoppel. Vad ska man sÀga :) Ett sÄdant hÀr som hundar har som rullar ihop sig inuti handtaget.
Hoppas ni förstÄr vad jag menar.
#5 Flexi. Hade skippat det, rÄkat man tappa det (kan hÀnda) sÄ Àr det inte vidare bra för kaniner samt blir en "spÀnning" i selen hela tiden.
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#4 Oj :O Okej :D va roligt :)
#5 Flexikoppel Àr inte bra till nÄgot djur alls, skulle helst se att alla flexi i hela vÀrlden slÀngs :O
Jag har ett vanligt lÄngt koppel :) 3 meter Àr det
Zingo ;D
Okej :) Som ett vanligt koppel med ögla eller mer som en spÄrlina ? :)
Ett vanlig koppel :)
Zingo ;D