Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tips-id-er-bloggar-och-hemsidor
LĂ€st 1085 ggr
[Lollo1402]
1

Koppel tips:)

Hej alla glada kaninmĂ€nniskor😂

Jo jag har ett litet tips?, som jag vill dela med mig av😉

Har du mĂ„nga "korta" koppel som bara hĂ€nger dĂ€r och inte blir anvĂ€nda för att dem Ă€r för korta? 

Varför inte sĂ€tta ihop dem till ett lĂ„ngt koppel?😃

Det har 2 fördelar (vad jag kan komma pĂ„ just nu)🙂

1. Om du redan har massa "korta" koppel sÄ kostar det ju inget om du vill ha lÀngre koppel.

2. Om kaninen biter av det som sitter fast i selen har du andra koppel till hands och kan sĂ€tta fast direkt😉

Det kanske inte Ă€r det snyggaste man kan tĂ€nka sig, men det Ă€r smart, tycker jag😂

KramđŸŒș

[kaninkul]
0

Jag brukar ocksÄ göra sÄ nÀr jag ska ut pÄ lÀngre promenader med kaninerna och vill ha ett mycket lÀngre koppel =)

Candy Blue
0

#1 Hej :) Hur lÄngt gÄr du nÀr du gÄr ut med dina kaniner ? :)

Är sugen pĂ„ att köpa kanin och letar efter massa tips? :)

[kaninkul]
0

#2 det Àr helt olika frÄn gÄng till gÄng! Ibland Àr det upp mot en km. Ibland mindre. Men nÄgot som Àr bra Àr att variera trÀningen, som att t.ex gÄ i skogen och andra lite andra underlag som kaninen inte Àr sÄ jÀtte van vid. Kul att du ska skaffa kanin! Underbara djur!

[kaninkul]
0

#2 det Àr helt olika frÄn gÄng till gÄng! Ibland Àr det upp mot en km. Ibland mindre. Men nÄgot som Àr bra Àr att variera trÀningen, som att t.ex gÄ i skogen och andra lite andra underlag som kaninen inte Àr sÄ jÀtte van vid. Kul att du ska skaffa kanin! Underbara djur!

[ida_hjertzen]
0

Jag köpte faktiskt ett sÄdant hÀr typ rullkoppel. Vad ska man sÀga :) Ett sÄdant hÀr som hundar har som rullar ihop sig inuti handtaget.

Hoppas ni förstÄr vad jag menar.

Fridaaaa
2

#5 Flexi. Hade skippat det, rÄkat man tappa det (kan hÀnda) sÄ Àr det inte vidare bra för kaniner samt blir en "spÀnning" i selen hela tiden.

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Candy Blue
0

#4 Oj :O Okej :D va roligt :)

Candy Blue
0

#5 Flexikoppel Àr inte bra till nÄgot djur alls, skulle helst se att alla flexi i hela vÀrlden slÀngs :O

Elsaharr
0

Jag har ett vanligt lÄngt koppel :) 3 meter Àr det

Zingo ;D

Candy Blue
0

Okej :) Som ett vanligt koppel med ögla eller mer som en spÄrlina ? :)

Elsaharr
0

Ett vanlig koppel :)

Zingo ;D