OT-Ska fråga
Onödigt jag vet men ändå…
När vi flyttar til 4:an MÅSTE jag fråga om jag får nått djur :P Men jag kan nog inte ha en kanin tyvärr för då måste jag flänga fram och tillbaka från Jappo till den andra kaninen :/
men såfall får det väll bli katt eller fiskar xP
Vad tycker ni ? xS
Förstod inte riktigt xD
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Asså vi ska flytta till en större lägenhet och jag ska fråga om ett djur men VILKET xP vilket kan man ha i lägenhet med uteplats ;P
Funkar väll med de flesta djur :). En häst kanske är lite svårt xD.
Det är väll en smak och tid sak.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

3# Haha nej jag tror man kan ha en häst i Lägenhet (A) XD

du kan ju alltid ha en innekanin? ;)

En innekatt? :)
fågel, råttor, möss, gerbil. Kanin, marsvin? listan kan göras lång.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

en katt, LÄTT. :D

:) Okeej… En Liten söt katt ; )
1. Vilket djur [X] Katt
2. Fråga [ ]
3. gör iordning [ ]
4. Flytta [ ]
#9; Nu fattar jag inte, igen :P xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
ofokuserad idag. Trött iriterad. (blir nog rea-vecka snart) Och en av mina gebbar dog igår.
Så du får ursäkta att jag är lite trög ;) xD haha
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Katt:) eller en inne kanin:)
Katt!
En inne katt kan du ha :) Eller hamster :D

haha en katt på katthult (:
Välj ett djur, lär dig massa om hur den ska skötas och ja, prata med dina föräldrar.
Alltså? Vill du ha en katt eller? För man kan ju inte bara köpa ett katt bara sådär, en katt kan ju dessutom bli 20 år typ.
- Mvh Emma
För det första, måste du ens ha ett djur? Du har ju redan Jappo hos din mamma, blir det inte drygt att ha ett djur på olika ställen ?

18# jag kan allt ha fler djur
Tänkte också på det. En katt är mycket ansvar, har du nog med kunskap? :) Ska du ha en "bra" katt brukar det kosta ganska mkt, sen är det väl vaccineringar och allt sånt? Jag är inte särskilt "duktig" inom katter, men kan tänka mig att det är så :)
#20 Man behöver inte vaccinera katter ;) Min katt är inte vaccinerad ^^
Det är mycket tid med en katt :) Fast dom är SÅ mysiga , ialla falla Smulan :)
Har fyra katter. Men vi bor på landet och de går ut och in som de vill.
En inne katt är jobbigt att ta hand om. Gärna ut och gå i sele nån gång i veckan. Städa lådan 1 gång om dagen. Mata vattna dagligen. Avmaska 2ggr /år. Och de kan bli väldigt gamla. Min mormors katt blev 19år. Sedan var de tvunga att avliva henne då hon blev blind, döv och bara låg. åt gjorde hon inte heller.
Och om du inte alltid är där. Ska din mamma/pappa ta hand om den då? Köp ett lättare djur. Tex hamster, Gerbiler eller något.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Hur ska man ta hand om en Hamster då ? :P
PS: Jag kan massa om katter jag har alltid älskat katter och hos mamma har vi en katt

#23: Hamster.ifokus finns. Gå dit.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tänkte bara på det om du ska skaffa katt och ha den som innekatt se till att skaffa en katt där du vet att föräldrarna var innekatter och trivdes som det. För det är inte alla katter som trivs att bara vara inne de kan bli skit stressade och så.
Katt eller innekanin tycker jag :)
Man behöver visst vaccinera en katt!

jo, att vaccinera sin katt är alltid bra! man BÖR göra det, tycker jag ;o
Våra har fått nån spruta :P. Men vi avmaskar bara. Man behöver inte vaccinera.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tycker absolut du ska skaffa en kisse. Men först måste du läsa på massor, fråga dina föräldrar, se till att du har pengar, mycket tid och såklart plats.
Våra katter är inte vaccinerade, de är födda i en ladugård och kostade 25 öre/tassen (dock betalade vi 20kr/st;D). Men bara för att de är billiga och vi i stort sett inte vet ngt om deras bakgrund, så är de underbarast ändå:)
En katt behöver inte kosta 6 tusen, vara vaccinerad, öronmärkt, ha snygga föräldrar med stamtavla och vara född på en rosa kudde för att vara bra. Simba och Hugo är bäst utan att kosta massor och vara vaccinerade.
Vill man ställa ut sin katt eller avla är det en helt annan sak. Men vi gör ju inte det, så det spelar ingen roll :') Vill man ha en speciell ras eller färg kan ju kissen kosta lite mer.
Simba på bild