Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 506 ggr
healthybysiri
0

Försäkring

Har ni era kaniner försäkrade? Är det värt att teckna en försäkring?

www.sirinilsson.se

Fridaaaa
0

Nix, har inte lönt med 5-6 kaniner, lägger undan istället.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Zachapacka]
0

Jag har inte. Tror inte att det är värt. lägg undan lite pengar varje månad så tjänar du antagligen på det.

jela96
0

Nej ingen av mina kaniner är försäkrade, lägger undan pengar varje månad istället! :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Love Lejonhuvadekaniner
0

Nej ingen försäkring här heller:) Lägger undan pengar varje månad som jag sparar för veterinär vård:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Smultrondraken70
0

Ja, våra två är försäkrade, och vi har tyvärr redan haft tillräcklig otur för att tjäna in försäkringspremien flera gånger om. Råkade även tidigare ut för ett oerhört kostsamt benbrott på oförsäkrad kanin ( handlade om ett femsiffrigt belopp ). Inga fler oförsäkrade djur för vår del. Sen förstår jag att har man många kaniner/djur så väljer man antagligen att lägga undan pengar istället, men vi har som sagt var bara två.

[Melbun]
0

Har du få kaniner så är det värt. Kostar som mest 870kr per kanin/år om du väljer maxbelopp på försäkringen. Tycker det handlar om så små summor man sparar om man väljer att inte försäkra. Typ som att köpa ett klädplagg man sen ändå tröttnar på. Visst kan man lägga undan pengar vilket säkert är bra om djuret håller sig friskt men om det inte gör det så försvinner sparpengarna väldigt fort. Jag betalar alltså 70kr i månaden, hade jag valt att inte försäkra så hade jag visserligen sparat 70kr per månad men behövt lägga undan hur mycket för då för att betala eventuella veterinärkostnader? Värt att tänka på. För mig är 800kr på ett år en struntsumma som jag dessutom redan tjänat in på vetbesök :)

[SisselaJ]
0

Ja jag har en kanin och han är försäkrad! Jag tycker det känns bra och tryggt, årsavgiften är väldigt låg, och jag och min sambo delar på den. Jag tycker inte det känns som om jag kan spara undan tillräckligt för både mig och min kanin med CSN så då känns försäkringen nödvändig. :)