Tänt eller släckt?
Har kollat runt lite men inte hittat något liknande angående det jag undrar över. Jag undrar hur ni gör när ni ska sova? Jag har en innekankn, han bor i vardagsrummet. Jag drar ner persiennerna på nätterna, annars får han solen rakt på sig. Jag har alltid haft en liten lampa tänt i vardagsrummet, men har nu funderat på om det är så bra? jag har även testat att släcka ner helt, men känner mig så dum då. Så min fråga är om ni brukar ha en lampa tänd eller om ni släcker ner helt?
När jag hade min kanin i förrådet så hade jag tänt. För jag kände mig dum om jag lämnade henne i ett mörkt förråd
Släck nattetid, det uppmuntrar mer till en naturlig dygnsrytm. Kaniner är inte mörkrädda😉 De bor trots allt i mörka hålor under jorden.
Har aldrig tänt nattetid, behöver kaniner inte
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du kan ha tänt för din egen skull, kaninen bryr sig nog inte så mycket 😉
Emma
Våra bor i vardagsrummet med nattlampa, men lampan är för mörkrädda tonåringen, inte kaninerna:)
Jag har det alltid släkt. Kaninen ser allt i en helt annan frekvens än oss människor och ser våra lampor som blinkade ljus trots att vi ser dom som ständigt lysande :) Tror att kaninen tycker det är skönare med mörker än blinkande ljus.
Min kanin bor med oss i vår lägenhet vilket innebär att han har det släkt när vi sover. Funkar jättebra och tror han uppskattar att ha det mörkt, så att det blir som en naturlig natt. :)
Släckt.
Att alltid ha ljust, eller åtminstone aldrig få det helt mörkt, tror jag inte är speciellt skönt för någon, speciellt inte för ett djur som kaninen, som i naturen tillbringar mycket av sin tid under jord, i helt mörker. Så släck du för din kanin på natten.
Tack för alla svar! :) blir att släcka i fortsättningen. :)
min kanin blir livrädd för minsta lilla ljud på natten om jag inte har lampan tänd, även med lampan tänd blir han rädd ibland så då får jag reda mig upp, tända en bättre lampa en stund o sen släcka och lägga mig igen, annars sitter han där och stampar.. :/
#11 Min stampar med på ljud ibland men om han fortsätter och gör det mer än ett par gånger så säger jag bara till honom. Ropar på honom och då lugnar han oftast ner sig 🙂 Kanske värt att testa så slipper du springa?
Emma
#12 Blir bara värre då, han är inte riktigt hemma än :) använder ficklampan på telefonen nu och lyser upp i taket en stund istället :)
Om jag var du skulle jag släcka
Om jag var du skulle jag släcka