Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1135 ggr
Ferani
0

Kastrera honkanin i Jönköping?

Hej alla, jag behöver lite hjälp.

Jag har tänkt att kastrera min lilla kanin för att hon inte ska avlas i framtiden och vill undvika livmodercancer etc. Jag har försökt kolla runt lite på olika smådjurskliniker i området men det är svårt att veta hur vana de är med ett sådant ingrepp. Vill det bästa för min lilla krabat och undrar ifall någon kan rekommendera någon klinik i Jönköpingsregionen? Har även möjlighet att resa till Göteborg annars, ifall någon vet någon bra klinik där utifall det är för ovanligt i Jönköping.

Skulle vara jättetacksamt ifall någon kunde göra mig lite vis om detta. :)

Lilla krabaten vanilj

[selmatelma1]
0

Stellisera inte kastrera.

Ferani
2

Menar kastrering. Man kan bland annat läsa mer om detta här: http://kanin.ifokus.se/articles/4d715effb9cb46222106fc5a-kastrering Kort: Sterilisering gör att hon enbart inte kan få barn. Kastrering minimerar risk för cancer i livmodern (som visst ska vara vanligt? :S ) och beteendeförändringar pga hormoner. :) men det är ett ingående ingrepp så vill gärna gå där de tar hand om henne på ett bra sätt!

[Melbun]
4

#1 seriöst vad är det du inte förstår? Nu är det 6e tråden du kommer med felaktiga påståenden. #2 vet inga bra i jkpg men det borde finnas där. Annars kastrerades min på blå stjärnan i Gbg. Man lämnar kaninen 8:30 sen hämtar man den vid 16 samma dag. Endast onsdagar. Det är lite dyrt (betalade 1900kr) men de är duktiga på kaniner och jag har gått dit i 10 år nu :)