Pellets
Igår kväll fick din kanin som vanligt en skål pellets. Nu när du kommer ut till din kanin ser du att hon inte har ätit upp riktigt allt. Vad gör du?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag häller ur all den gamla pelletsen, diskar ur skålen & fyller på ny, fräsch pellets. Så gör jag alltid :)
www.frihetenskaniner.se

Molly äter upp allt på tio minuter, så jag skulle verkligen undra vad som var fel och om hon var sjuk. :P
Beror på… Om det är pyttelite kvar (och som ser fräsht ut) så fyller jag på ovanpå. Om det inte ser ut som nåt Rufsan vill äta så slänger jag det och fyller på med nytt. Om det är mycket kvar (och det inte har blivit blött, etc) så fyller jag på senare/nästa dag. :)

Skulle hälla ut det, diska skålen och fylla på med nytt.
#3.. jag gör likadant =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Som #1 och #4 :)

Beror på hur smutsig den var :)
Som #7 ^^,
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Eftersom att Isaac aldrig äter upp på en gång så får det vara kvar :)
- Mvh Emma
Samma som 7 & 8.

Finns inte en chans i världen att det skulle hända mig. Mina kaniner käkar upp på 3 sekunder ^^

Haha, mina med :)
Men IFALL det hände - vad skulle ni göra då?
www.frihetenskaniner.se
Som #2. :P Men annars, antagligen hälla ut det och fylla på nytt. :)

Lillan håller vi ju på att banat eller vad an kallr cdet så om hon har ätiti upp allt får hon myckrt hö att äta. Millan får nytt om hon ätit upp.

Skulle aldrig hända hemma hos oss. Om dom inte har ätit upp så är dom sjuka^^
Mina kaniner äter också nästan alltid upp. Men om det är lite kvar så fyller jag bara på, ifall det ser fräscht ut. Jag diskar skålen en gång i veckan ungefär..
Om det inte kommit kiss dit in (det händer ibland inne hos ungarna tex) eller nått annat, då diskar jag dom på en gång såklart.
Jag skulle bli väldigt chockad, då mina kaniner är matvrak alla 3 ;) (A)
Men det jag skulle göra är att kolla om kaninen ätit något annat (hö, gräs, grenar, druckit vatten). Om den hade ätit resten normalt skulle jag bara byta ut havren, de klarar sig ju egentligen utan den. Skulle de inte ha ätit något annat skulle jag kontakta vetten och ev. åka dit för en "undersökning".
Finns inte minstste chansen att det skulle hända :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Om mina inte ätit upp skulle det förmodligen vara veterinären nästa XP
Ibland finns skal kvar hos Gotlänningarna och det slängs givetvist ut.

Som #7
Ja OM det nu hände så skulle jag nog fara till veterinaren..:P kanske inte direkt men skulle det hända så tror jag inte hon är riktigt frisk faktist. Lilo är en mycket matglad tjej :P Blir nog förvånad om hon har hö kvar i höhäcken som jag fyller på innan jag lägger mig…