Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1027 ggr
crystalguurl
0

Måla insida?

Ska snart börja måla min HöStällning. Dock undrar jag om det går att måla insidan eller om det kan skada höet med färg så kaninerna får i sig och sedan inte mår bra?

[AnimalLover1]
1

Behöver en höställning verkligen färg? :) Tror inte färg är så bra, det kan ju smulas och hamna på höet. Du kanske kan olja den med en ofarlig och kaninvänlig olja? :)

emms
0

Ska du göra den av trä då? Glad Skulle personligen inte måla något som kaninen ska äta ifrån. Målar gärna inredning i giftfri färg men när det kommer till saker som dom ska äta från låter jag bli. Många krafsar ju och biter på sin höhäck och då vill man ju inte att dom ska få i sig massa färg. Kanske inte är giftigt med viss färg men det är ju inte bra heller.

Skulle hellre oljat då som #1 säger! Glad

Emma

crystalguurl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag menar HöStällning denna gång är det inte höhäck ;) Utan det är en ställning som kommer att stå utomhus där jag lägger in höbalar. Mycket lufthål då jag lätt nyser vid hö, av trä ;) Hehe, skulle kanske sagt det tidigare (;

crystalguurl
0

Personligen tänkte jag endast måla utsidan men tyckte det skulle vara lite snyggt om man målade insidan oxå;) annars skippar jag ju det, det skulle bara vara en rolig grej att göra :)

emms
0

#3 Jahaja! 😃 Fiffig ställning.

Så länge färgen är bra så går det nog fint! Färg som är ekologisk och godkänd för barn är bra. Men ärligt talat så tror jag nog det skulle gå bra med Vilken färg? som helst som är lite slittålig och sitter där den ska. Då förs den ju inte över till höet. 🙂

Emma