Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 5994 ggr
jela96
0

Kostnad per månad

Hej!

Vore intressant att veta ung. hur mycket era kaniner kostar i månaden (skriv gärna med hur många kaniner du äger)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

RebeccaG
0

17 kaniner

Försäkring: ca 650kr
Hö: 0kr
Kraftfoder: 200kr
Tävlingar: 500-2000kr, beroende på årstid & tävlingsform
Tillbehör(selar, koppel, leksaker, m.m.): 200kr

Sedan händer det ju att det blir turer till veterinären + att alla ska vaccineras en gång om året. Sedan får de flesta kaninerna inget kraftfoder under sommaren. Så vissa månader blir det mer, andra mindre. 

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

aliiciaj
0

Jag har två kaniner. Hö: ca 100 kr Pellets: ca 70 kr Strö: ca 100 kr Grönsaker: 100kr (sen odlar jag mycket själv och tar från naturen) Totalt: 400 kr Sen en del månader så kostar ju veterinärbesök en del. Men jag tycker det är otroligt billigt att ha kanin jämfört med en del andra djur :)

Fridaaaa
0

Fem kaniner (snart sex)

Hö: 30-40 kr/månad
Spån: Max 70 kr
Pellets: Köper stor säck, räcker i flera månader, runt 30-40 kr kanske per månad
Grönsaker: 50-60 kr/månad

Så ca 180-210 kr/månad för sex kaniner.

Sele mm tillkommer men inga fasta kostnader

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[neptunens]
0

Cirkus 400:- 
Har två Dvärgvädurar.

Alarmklockan
0

3 vuxna (Nu har jag två kullar som kommer börja äta Hö/pellets om några veckor så det här gäller i vanliga fall.)

Hö: ca 260 kr (räcker ca 4 månader)

Halm: ca 260 kr (har räckt i 4 månader och det är halva kvar)

Pellets: 300 kr (räcker 2 månader)

Allstå ca 280 kr i månaden! Med andra ord väldigt billigt! Grönsaker får dom av det vi ändå köper hem till oss samt att svärmor odlar eget.

zemlathebunny
0

Jag har en kanin. Hö: 300 ska börja köpa från bonde. Spån: 200 Pellets: ger inte så mycket pellets så typ 30. Övrigt: 100 selar medicin leksaker Totalt: 630 ungefär.

crystalguurl
0

2 kaniner Hö: ca 80 kr (varannan månad) Halm: ca 60 kr (ändast vintertider) Torv: 100 kr (var 3/4 månad) Grönsaker: ingen aning, mina föräldrar köper så vet inte.. Totalt: 0-240 kr :)

Frosstis
0

Köper inte grejer varje månad men kan skriva vad det kostar :) har 1 kanin!

Hö: 150 kr för 50 kg, räcker nog runt 1 år

Spån: 90 kr, håller 1 år

Försäkring: 470 kr på ett år

Mat: 130 kr, räcker 6 månader

Detta blir cirka 70 kronor per månad :P Sedan lägger jag väldigt sällan pengar på andra saker som selar o sådär.

Peak303
0

Just nu har jag 3 kaniner.

Hö: 30kr
Foder: 40kr/ månaden samt 180kr extra varannan/var tredje månad
Tävlingar: ca 100-300kr (beror på vilken årstid) 
Övrigt: ca 100-200kr 

Vaccination tillkommer också en gång om året. Brukar vara mellan 200-300kr/kanin.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Maleficum
0

Har en kanin och köper mycket i bulk (hö från bonde och stor säck säd som jag gror) och plockar mycket saker ute i naturen och ger samt odlar en del själv och sommartid går han ute på bete och då går det inte åt så mycket hö. Då han går inne på låda blir det inte mycket strö heller som går åt så kanske 30kr en normal månad om man slår ut det. Behöver han veterinärvård nån gång blir det ju såklart mer just då men räknar inte med att han ska bli sjuk varje månad.

Saxar, borstar, leksaker, klippmaskin och allt sånt har jag redan sen tidigare samt har till hundarna så blir sällan ny saker.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Nikita14]
0

Cirkapriser, då jag inte handlar varje månad, och halm och pellets inte kostar lika mycket sommartid.

Jag har tre kaniner.

Hö:  ca 50 kr

Pellets: ca 20 kr

Torv:  ca 30 kr

Halm:  ca 10 kr

Övrigt:  50-100 kr

smellcaramell
0

En kanin Hö: 30-60kr i månaden Spån: 80kr/4 månader Grönsaker köper jag sällan då jag har persilja, dill osv i krukor hemma som jag plockar ur, pellets används endast som godis och det har jag kvar sen jag köpte kaninen i slutet på december. I sommar kommer det förmodligen gå mindre hö när han kan vara ute och beta plus att jag kan plocka in gräs, maskrosor osv. Grenar snor jag från mamma och pappa som alltid har grenar från träd som hänger i vägen när de ska klippa gräset men några träleksaker har det nog blivit ändå, bollar är ju så mycket roligare än pinnar liksom ;)

zatanica
0

Fyra kaniner.

Pellets 100 kronor räcker i ca 6 månader (blandas ut med havre eller korn som jag får av bonde.)

Hö 0 kronor får av bonde

hö och spån köps max en gång om året ca 150 kr

frukt och grönsaker princip 0 kr de får våra rester och jag brukar dela frukt med kaninerna 🙂odlar även eget.

Tar mycket från naturen, grenar, ris mm.

så utslaget på ett år typ 10 kr i månaden kanske. Billiga små rackare.

Kan tilläggas att de går ute året runt. (hage på ca 25 kvm, med två stora hus på ben till som de sällan använder de föredrar sina hålor.)

[SisselaJ]
0

En kanin

Hö: 60kr
Strö: 120-150kr
Pellets: 50 kanske? som max
Försäkring: 40kr, betalas för ett helt år.

Agda
0

Runt 1400-1600 kr kostar mina kaniner per månad i foder och strö. Har just nu 32 st.

Sedan tillkommer en del andra utgifter som jag inte har helt full koll på vad det blir per månad; foderkalk, morötter på vintern, sopsäckar på vintern, och såpa.

Namiko
0

400-1000:- per månad, beror på var jag får tag i hö och hur mycket mat jag kan hämta utifrån. Har 3 kaniner.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[AnimalLover1]
0

Har två kaniner. Och det går inte så mycket pengar till de faktiskt. Jag köper inte hö och kraftfoder varje månad, kanske vart tredje och då köper jag typ 3 minibalar för 30:- och ca 0,5kg pellets för runt 50:-. Grönsaker kostar inte så mycket så det räknar jag inte med. Kan ju hända att vi åker till veterinären någon gång också.