Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 595 ggr
[Nikita14]
1

Galna kaniner!

Jag har tre kaniner som bor tillsammans, två vuxna honor, och en hona på 3 mån. 

Den äldsta vuxna honan bygger bo, tar all halm hon får tag på och drar in i bolådan, och har även ryckt av sig en massa päls.  Skendräktig, förmodligen.   Hon rider runt på den andra vuxna honan, samtidigt som hon är överbeskyddande mot ungen på 3 mån, hon putsar och tvättar henne, och sitter/ligger alltid tätt intill henne.   När jag släpper ut dem på tomten, springer de två vuxna direkt till staketet mot vår granne, och där gräver de frenetiskt, samtidigt som de kissar…    De har lyckats ta sig igenom staketet till grannen en gång, men nu har jag gjort det säkrare.  

De bråkar inte, och brukar inte heller jaga varandra.   Antar att detta är normalt, och att det mest är hormoner och annat som flödar?

crystalguurl
1

Antar att det är hormoner :)

[Nikita14]
0

Ja, och vårkänslor också kanske 😓😃

Nu verkar även den andra honan vara skendräktig?, för hon har dragit av sig en hel massa päls i hagen.  Samtidigt som den äldsta honan gräver och krafsar i plastgolvet på övervåningen,  allt burmaterial (torv, halm plus hö) har hon dragit in i bodelen.