Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 6643 ggr
[Wonderland]
2

Blöder från rumpan?

Mina 7v lejonkaninungar blöder från rumpan (där bajset kommer ut xp) Vet inte vad det är :S? vet ni? Dom basjar och kissar och äter som vanligt och är inte det minsta slöa, dock är spånet rött efter dom :/

[aammE]
0

har de ätit maskrosblad?

Linnet
0

Kaniner utsöndrar ett rött färgämne via njurarna som gör att kisset kan bli rött, ser ut som blod, men det är helt ofarligt.

Lil-M
0

#2 precis :3 Du tog mina ord ;)

[Wonderland]
0

Det kommer från rumphålet. Sen så ser det ut som dom har ett sår där? och dom har väldigt stora rump hål x) haha låter dumt, men kan inte förklara på bättre sätt :S

Linnet
0

Har väldigt svårt att tro att det skulle vara så på alla kaniner, ibland ser det lite rött ut. Tror ändå det är kisset.

watervalley
0

Hade samma problem när jag fick mina lejonhuvade , men har du gett dom maskrosblad ?

Mina kaniner kissar orang/rött i vanliga fall men , men rödare mer blod färgat när dom ätit askrosblad ;/

[Wonderland]
0

Nej det är inte från kisset! könet ser missbildat ut rumphålet är överdrivetstort, och rött. Sen så ser det ut som typ det har spryckigt

[BonnieL]
0

Du kan inte ta en bild då?

teddybaby
0

låter som något för veterinären att titta på!

Brumelisa
0

Hur är det med avföringen?

Emelie
0

Det låter definitivt  som någon slags missbildning eller liknande. Ta gärna en bild och visa oss om du känner dig osäker på om du bör ta kaninerna till veterinär eller inte.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

jossan84
0

Kan de ha bitit varandra eller blivit bitna av mamman?

zemlathebunny
0

Har nästan samma problem hon blöder och det ser ut lite som att det har blandats med kiss. Men hon har inte ätit något speciellt. Idag hade hon även diarré och åt inte sin nattavföring 😭😭

Melao
0

Om du tror att din kanin är sjuk och du inte vet hur du ska behandla det själv så måste du ta din kanin till veterinären.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

pernillaoscarsson
0

Det finns inte flugor och sådant i buren? Tänker mig typ fluglarver som äter på kaninerna? tror dock det är vanligare under sommaren. Hur som helst, ser det ut som sår och alla kaninerna har det så tycker jag absolut du ska kolla upp det med veterinär. Kanske att det är någonting smittsamt? Jag antar att du ska lämna iväg alla/några ungar om någon vecka så det är bättre att du letar reda på felet nu innan de hamnar i nya hem. Är det smittsamt så är det ju inte så kul ifall det nya hemmet redan har kanin och den också blir smittad.