Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1195 ggr
zemlathebunny
0

nattavföring

Snälla snälla svara på det här. Vet inte vad jag ska göra. Idag hade mitt hjärta lite diarré (ej rinnigt ) Nu äter hon inte sin nattavföring. Upplever inte henne som överviktig. Finns det något knep man kan göra hemma? Mamma vägrar åka till veterinär.😭😭

Smultrondraken70
0

Har du ändrat något i hennes kost?

zemlathebunny
0

Igår fick hon en tunnel som hon kunde äta. Den var inte gjord av trä så jag vet inte om den kan ha varit dålig för henne men för några dagar sen fick hon ett annat hö och igår fick hon mer pellets än vanligt. Men det är mer att hon inte äter nattavföringen som jag oroar mig för

[Melbun]
2

Lämnar de nattavföring ges det för mycket "godis". Typ pellets så minska på det och ge bara hö ett par dagar så ska du se att det går över

Smultrondraken70
0

#3 ja och speciellt om de får för mycket pellets, då blir det nattavföring " över" kan man säga. I allafall de få gånger jag sett nattavföring, är när vi av misstag råkat ge dubbelt med pellets:(

zemlathebunny
0

Nu upptäckte jag blod vid rumpan. Vad kan det vara. Mamma vill verkligen i te åka till veterinären. Kan det vara något ofarligt som blöder?

zemlathebunny
0

Nu upptäckte jag blod vid rumpan. Vad kan det vara. Mamma vill verkligen i te åka till veterinären. Kan det vara något ofarligt som blöder? #3

[Sockertoppens_kaniner]
0

#5 Var kommer blodet ifrån? Ett sår?

zemlathebunny
0

Nej där hon kissar. Kan det bara vara färgat kiss?

zemlathebunny
0

där hon kissar. Kan det bara vara röd färgat kiss?

[EllenAlicia]
0

mina kaniner har haft typ orsange färgat kiss nån gång men är inte säker. hoppas det går bra TS

Namiko
0

För mycket pellets är en vanlig orsak till att dom inte äter nattbajset. Rödfärgat kiss är inte heller särskilt ovanligt, det beror på vad dom äter.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

zemlathebunny
0

Men det var bara röd färgat kiss där hon kissar. Inget i buren #7 #11

[Sockertoppens_kaniner]
0

Skulle säga att det bara är rödfärgat kiss. Har kaninen ätit t.ex maskrosblad så kan kisset färgas rött. Som de andra säger så kan anledningen till att kaninen inte äter nattbajset vara att den får för mycket pellets.

zemlathebunny
0

Okej så det är inte typ livmoder cancer

[Melbun]
0

http://kaninmagazinet.se/2012/may/livmodercancer.html

Mina lämnar ibland orange/bruna/"röda" kissfläckar. De är båda kastrerade så jag skulle säga att det säkert är normalt. Många andra har ju också nämnt att det hänt dem. Svårt för oss att svara på då vi inte vet något om din kanin eller har sett den. Ålder och allmäntillstånd liksom. Verkar kaninen frisk men bara har lämnat lite nattbajs så beror det säkert på för mycket "godis". Ska du inte ha henne till Avel så kan du ju alltid kastrera henne :)

zemlathebunny
0

Jo ska prata med mamma. Så då slipper man ju oroa sig för det😊 #15 Tack så mycket för alla svar!! Ni räddade min dag😇😇