Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 504 ggr
Jennie104
0

Novell

Jag vaknade tidigt en morgon jag kände att på mej att något hadde hänt jag hasa mej ur sängen och drog på kläderna sedan rusa jag ut till mina kaniner i stallet, Jag sprang fram och kolla ner i kaninburen Nelly låg där och darra hon hadde ett ärr som sträckte sej från armen till magen. Jag tog upp Nelly med darriga händer och sprang in till Mamma med Nelly i famnen -MAMMA MAMMA NELLY ÄR SKADAD- mamma rusade ut från sitt sovrum och sprang fram till mej. Hon krama mej snabbt och sprang till telefonen och knappa nummret till vetrinären. Jag pussa Nelly på pannan och viskade att detta skulle ordna sej. Mamma la på och gick in på sitt rum och bytte om. Själv rusa jag ut till bilen och satte mej. Jag darrade tänk om detta var slutet på mej och Nelly. Det fick inte vara sant inte än hon är ju bara 1 år. Nu kom frågan.. Vad hadde hänt? hur hadde Nelly fått det hemska ärret?  Mamma hadde sätt sej i bilen utan att jag hadde märkt det nu körde hon som en dåra till vetrinären. Vi gick av och jag gick snabbt mot vänterummet mamma hindra mej och sa att vi skulle gå direkt till ett rum och få hjälp. Jag sätte mej på en stol med Nelly i famnen. Vetrinären sätte sej på knä framför mej och undersökte Nelly. Jag blundade hela tiden. Vetrinären humade misstänktsamt, jag kunde inte hålla mej jag började gråta. Han la en hand på axeln och sa att vi inte behövde avliva Nelly. Jag slutade gråta och kramade om Nelly. Doktorn bad mej sluta. han bärde över Nelly till oprationsbordet och bad oss gå ut och vänta. Det kändes som en evighet inan Vetrinären kom ut. Jag och mamma ställde oss upp. Nå sa jag Oroligt. Han bad oss komma in i rummet. Då såg jag Nelly Skutta omkring på Oprationsbordet jag rusa fram och lyfte upp Nelly och kramade henne länge. jag ställde mej upp och tackade doktorn. Vi betalade de vi skulle och körde hem. Detta var den lyckligaste dagen i mitt liv tänkte jag innan jag somnade.

Jennie104
0

SLuuT :)

Mymlan
0

Vad hade den gjort sig illa på? finns det ngn spik eller så som kan ha gjort revan? katt?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Jennie104
0

2# detta är en Berättelse. en Novel.

Mymlan
0

Ok jag som läser för fort, sorry..  Du ser du skriver så bra så en annan trodde den var sann *Ler*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Jennie104
0

4# :)

Clariiz
0

TYckte den varkade lite slarvig. Ett bra konsept och en bra story. Men ville veta mera. HUr såg det ut runt om kring? TYckte också det var lite. hit och dit. för snabbt. Vad var dte för fel på kaninen? Verkade lite konstigt att hon blev pigg så nsabbt :P

Men den var väldigt bra :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jennie104
0

Fortsättning. Vad hände Nelly?

Jag vaknade av att något kallt svepte in i rummet jag sätte mej upp och gick ut till Nelly , såklart var man ju orolig när hon var nära döden dagen före. Jag sprang ner till Nelly och öppna hennes bur där hon satt.. jag lyfte upp henne och log sen sprang jag in till mamma och sa att Nelly mådde bra. Mamma kolla på mej med sina stora gröna ögon . Vi måste till vetrinären med Nelly igen, Vetrinären hadde ringt jämnt nyss och han ville att vi skulle komma så han fick undersöka vad som hänt Nelly dagen före. Jag och mamma gick gemensamt till bilen och sätte oss. Mamma sänkte tempraturen för det var väldigt varmt idag. Det kändes som en evighet tills vi körde upp på Kålbodas Vetrinärs parkering. Vi gick sakta. När vi kom in kom vetrinären som vi haft dagen före gående han kalla till sej oss och vi gick in i ett rum. Han la försiktigt Nelly på oprations bordet. Han bad oss sätta oss. Han kolla på Nellys ärr och fråga mej om Nellys bur var öppen. Jag tänkte efter och kom på att buren faktiskt var öppen jag sa det till vetrinären och kände mej dum. Han sa att räven nog varit i farten och Nelly haft tur! Vi åkte hem igen och jag gick till buren. Jag hoppade nog 2 steg bakåt i buren låg en livslevande RÄV! Jag sprang in till mamma och bad henne ta Nelly och komma ut. Jag sprang fram till buren igen och tog tag om rävens mage och lyfte ut honom pustande ställde jag ner honom på marken. Räven sprang iväg och in i skogen igen. Nu kom Mamma ut med Nelly i famnen. Jag berättade allt för mamma. Mamma gav mej Nelly och sa att vi får sätta gersgård runt hela tomten sedan gick hon in och laga mat. Jag sätte på Nelly sele och koppel sedan släppte jag ner henne på marken. En timme senare rengörde jag buren och släppte ner Nelly. Jag minns denna dag som om det var idag .

SLUT på Nelly Berättelsen :)

myriis
0

Fin berättelse, men petig som jag är stör jag mig på lite stavfel (:

_"Jag sprang ner till Nelly och öppna hennes bur där hon satt."
_T.ex i en sån mening skulle jag vilja att du skrev öppnaDE istället.

Men annars, fin berättelse!

Clariiz
0

#8; Jag med. Stör mig mkt på sånnt :P. Sriver an i Work rättar man ju lätt då dom påpekar fel. tips?. :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Linsenhejhej]
0

Bra berättelse!

ciss
0

Bra berättelse. Du saknar dock styckeindelning, stor bokstav på rätt ställen & en del kommatecken.

Annars var den jättebra! Fast man får inte ett ärr direkt. Först är det ett sår i några dagar/veckor (beror på hur stort såret är) och när det har LÄKT så blir det ett ärr ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

stör mig också på att det är FET text :/

Jennie104
0

Alla Stör sej på nått :/ inte roligt :(

myriis
0

#13: När jag lägger ut noveller på nätet är det alltid flera som påpekar fel, det är inget att vara ledsen över (: Ta bara åt dig av kritiken och försök göra bättre nästa gång!

ciss
0

#13: Vi menar ju inget illa. Det är konstruktiv kritik. Berättelsen var jättebra men den kan bli ÄNNU bättre. Om du lägger ut en novell/berättelse så är det ganska självklart att man kritiserar & kommenterar. Ta åt dig av kritiken & försök göra ÄNNU bättre nästa gång! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Jättebra :) Håller med, ta åt dig av kritiken och skriv en ännu bättre novell nästa gång.

Superbra jobbat!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]