Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 805 ggr
[Jossan456]
0

Rosett på kanin?

Jag har sett att en del som har kaniner av rasen Teddydvärgvädur sätter rosetter på kaninens huvud, Vad tycker ni om det? Själv så har jag en Teddydvärgvädur som kanske kommer bli en hel del långhårig så har rosetter liggandes hemma ifall att om han skulle få hår i ögonen m.m :)

Rebecka_02
0

Tycker det är ur gulligt och har inget emot det, så länge inte kaninen kliar och försöker få bort rosetten :)

[Sockertoppens_kaniner]
0

Så länge rosetten inte stör kaninen eller sitter där för att ägaren tycker att det är fint, så tycker jag det är okej. Skönt för kaninen att kunna se tänker jag. :) Den ska i så fall användas för att underlätta för kaninen och inte för ägarens skull.

fsigge
0

Tycker att det ör bra att använda snoddar eller i detta fall rosetter om man vill få bort luggen så kaninen kan se bättre. Annars om man har rosetter bara för att det är fint tycker jag inte är bra. Dock kan man ju självklart ha rosetter tillfälligt om man vill ta bilder. :)

Frida

[Jossan456]
0

#1 #2 #3 Tack för att ni skriver eran åsikt, Så jag inte gör fel :)

[ida_hjertzen]
0

Jag tycker att man kan ha rossetter på kaninens huvud så länge håret på öronen inte åker med i snodden så kaninen får svårigheter att röra på dem.

:)

Frosstis
0

sätt det inte för tajt bara så ögonen e uppspärrade hela tiden om du förstår hur jag menar :)

[Jossan456]
0

#6 Tack för din åsikt :)

Frosstis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För min kanin var det nödvändigt att ha rosett, annars såg han inget. Klippte även pannluggen :)

[Sockertoppens_kaniner]
0

#8 Så gulligt! :)

[Jossan456]
0

#8 Aww! 😍

Kaninernasbästa
0

Så långe det inte stör kaninen eller sitter alltför tajt så tycker jag det är ok, för gulligt också :0