Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1545 ggr
Julianeldin
0

onormal kastrering? (BILD)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Ny på sidan och Tänkte kolla om någon kan ge mig lite klarhet :-) min kanin Charlie kastrerades igår, och jag har noll erfarenhet av det, då jag enbart haft honor innan!Det jag undrar är helt enkelt, ska det se ut som på bilden? Förstår att det är svårt att se, men Det är en stor "skinnflärp" (rödaktigt på bilden) som hänger ner bakom snoppen (?). Jag hade väntat mig att det skulle vara helt slätt runt snoppen efter kastrering, men det är det kanske inte? Jag har varit hos en väldigt välutbildad veterinär som är duktig på kaniner, då borde man väl kunna lite på att det är korrekt utfört? Hoppas på lite klarhet! Mvh Julia & Charlie

[ida_hjertzen]
0

När jag kastrerade min kaninhane såg det ut ungefär sådär :)

Natalie97
0

Jag tycker de ser bra ut, när jag kastrerade min vart de infekterat och varit (jag hade bara filtar i buren så jag gjorde allt för att de inte skulle bli så). Då fick vi åka tillbaka och ge honom medicin. Så det där ser bra ut enligt mig.

Fridaaaa
0

Vad är det för snitt upp mot magen? 
Det hade inte min hane när han kastrerats.

De tar inte bort påsarna om det var det du tänkte? Utan de är kvar, de tar bara bort "innehåller" om man så säger

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
0

#3 Olika veterinärer kastrerar olika, finns både dem som tar bort hela paketet och de som bara tar innehållet. Jag har haft en av varje😛

Bäst är att du frågar veterinären.

Fridaaaa
0

#4 Jasså? Aldrig hört en veterinär som tar bort allt, något nytt 🙂

Julianeldin
1

Tack för svar! :-) #3 han hade en testikel kvar i buken som de fick operera ut, därav snittet på magen :-)

Fridaaaa
0

#6 Aa ok då förklarar det saken 🙂

[RC1393]
0

#6 Vad bra att du fick svar på det! Lycka till nu med återhämtningen🙂

[ida_hjertzen]
0

När min kaninhane kastrerades tog de bort innehållet men nu efter ett tag så finns inga påsar kvar .

Har de trillat bort?

Smultrondraken70
0

#9 skulle tro att huden bara skrumpnar ihop.