Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 595 ggr
Clariiz
0

OT - Systemkamera

Jag önskar mig en i julklapp. Men tänkte eftersom det finns så extremt många olika. Vilken tycker ni är bäst? Vad har ni för någon? Hur funkar den?

Jag vil ha en som fotar skarpt och som man kan ställa in efter ljus och motiv. Gärna som är bra på rörelsebilder. Den bör ju inte vara för dyr :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Fråga på foto.ifokus ^^ det här är ju kanin.ifokus.

lolaisdenied
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är van vid canon kameror och föredrar dom då menyerna är lätta och det är bra produkter.

Jag har en digitalsystemkamera som heter canon eos 300D
Den fungerar väldigt bra förutom att jag tycker den fokuserar dåligt när det inte är så mycket ljus i omgivningen. Man bör köpa en blixt till för den blixten som är på kameran gör att tex människor ser svettiga ut, blir platt och konstigt. Annars är den bra. Går att ta hyfsade bilder när något rör sig:P Finns sport inställning.

Vill själv ha en Canon 350D eller Canon 400D men de är för dyra för min plånbok. Kanske skaffar det om ett år då de går ner i pris.

Fast du kanske inte menar digitalsystemkamera utan analog?

Clariiz
0

#1; Ska fråga där också, men många av Kaninerna fotar sjuktfina bilder och har underbara kameror och alla håller nog inte till på Foto.

#2; Det verkar super bra :) Shit vilken vacker bild du lyckats fånga :) Hur mycket ligger priset på de kameror du pratat om inklusive din?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

lolaisdenied
0

Min har några år på nacken så den får man köpa begagnad.. kostar väl 1000-2000 kr nu, för ca 2 år sen köpte jag den för 4000 begagnad.

NY Canon 350D ca 5700
NY Canon 400D ca 7000

Begagnade är mycket billigare. Men man kan bara ta ett visst antal exponeringar(bilder) sen kan den pajja, har man tur funkar den över det antalet… Det är ett väldigt högt antal ska jag säga, men tar man några hundra bilder per dag håller den inte i hur många år som helst:P

lolaisdenied
0

Så suddiga bilderna blir Ledsen

Clariiz
0

Okej.. Kanske inte kameran för mig då Oskyldig

Den var väldigt bra med färger tycker jag :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

lolaisdenied
0

Hehe jag har tjuvat och ökat färgerna lite, kan visa en som jag inte fifflat med*

Mycket billigare systemkameror är där nog inte o.O
Isf är det bättre med digitalkamera..

huldisen
0

Är också sugen på en system kamra ;) Önskar mej en i julklapp ^^ Men min mamma tycker dom kostar så mycket :P

Clariiz
0

Jo det är ju priset som är problemet :P (i varje fall om man tittar på min önskelista, Mobil, vattentät Ipod, stor utekaninbur m. gård osv. :P.)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

lolaisdenied
0

Jag tycker du ska satsa på digitalkamera, det finns riktiga bra sådana med bra priser=)

digitalkamera;Canon IXUS400 bild->

Clariiz
0

Har en digital nu.. Men tycker inte den är bra nog.. + att blixten dröjer något enormt.. och den är väldigt svår att förstå.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Maria-Gerbiler]
0

#10 Dina foton är ju urbra! :D

lolaisdenied
0

Det kan vara vissa fördröjningar på blixten, men det är det på de flesta kameror, system med.. Systemkameror har ungefär lika snabb blixt som en bra digitalkamera.

#12 tack!:D Här är några fler bilder jag tagit med min systemkamera och digitalkamera. (2 sidor)
http://lolaisdenied.deviantart.com/gallery/

Clariiz
0

#13; jo men min är liksom:

klick  eeeennnn, ttttvåååå, tttrrreeee. blixt

man hinner liksom komma förbi ögonblicket och lite till :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

lolaisdenied
0

#14 Mer pengar = snabbare och bättre produkt.
Finns inte de enorma summorna till digitalsystemkamera föreslår jag en lite dyrare variant av digitalkamera. Då tar det inte ens en sekund för blixt och bild:)

Clariiz
0

#15; åh vad underbart :D Men priset är väll ganska enormt super högt?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

lolaisdenied
0

Köper du en på tex tradera så kan en vanligtvis dyr kamera fyndas för några hundralappar:)

Det är bara att gå in och kika vad för några de har där, sen söka på google efter betyg på kamerorna.. snabbhet etc:)

Clariiz
0

Smart tips? ;) Ska kolla

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Majsbecka
0

Jag har en Nikon D40, och jag är väldigt nöjd med den! :D Det enda "dumma" är att om man ska köpa objektiv så får man köpa lite dyrare :/ Men jag tycker inte att det är nån större fara :D

Det är liten och behändig + att den är ganska billig ^^,
Kan lägga upp en bild som jag har tagit med den :D
Om du vill se fler bilder så gå in på min hemsida www.beckafoto.webb.se :D
Älskar värkligen den kameran ^^,

Clariiz
0

#19; hur mycket kostar den och vart kan man köpa den?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Majsbecka
0

På Elgiganten och på Siba kostar den 4 785kr  :)

ciss
0

Har en Panasonic Lumix DMC FZ-50. En långzoom alltså, ingen system. Prova den, den är bra. Lite av en nybörjarkamera men den har faktist en hel del inställningar. Går att utvecklas mycket med den :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

En bild jag tagit med den :)

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

En till. Har lekt mycket med denna bild, haha ^^

www.frihetenskaniner.se

lolaisdenied
0

Ciss, jag vill gärna se orginalfoto!:D