Kan man få bort/minska hakpåsen?
Zelda hade hakpåse när hon kom hit och lite för rund om magen. Hon har gått ner lite sedan hon kom hit men hakpåsen har inte minskat tycker jag 😕 Kommer det alltid att vara där? Hon är 1 år och aldrig fått ungar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Enda jag kan tänka är att stretcha musklerna genom att placera saker högt upp. Samt att försöka borst/rycka/dra (hur man nu ska säga) bort den. Dvärgvädurs honor är tyvärr en av de raser som är sällsynt att vara utan haka.. :/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 Ja jag har mest haft som fått efter kullar nämligen.
Är hopplöst med den, då det är ivägen för selen tycker jag :/ (bröstsele)
jag tycker du ska älska henne som hon är.
#3 Inte sagt att jag inte gör det.
#3 Vilken onödig kommentar…
När jag fick min kanin var hon väldigt vanvårdad, otroligt mager, omusklad och vägde bara 800 gram som två-åring, hon hade trots det en hakpåse. Nu två år senare väger hon 1200 gram och har fortfarande hakpåse. Hon är bra musklad nu och är i normalt hull. Men bara för att de går ner i vikt så betyder det inte att hakpåsen försvinner, för min kanin var ju otroligt mager och hade ändå hakpåse förut. Så man får leva med den :) Men jag tycker den är ganska charmig, min kanin älskar när jag kliar på den.
#6 Nej det vet jag:) men hade hoppats på lite minskning :) Nja tycker inte att det är så charmigt men hon är såklart lika fin och go ändå :) men tycker mest den är ivägen när hon har sele :(
Himla tjusig är den dock :* får väl hoppas på det bästa att den minskar lite men jag tror tyvärr att den sitter där den sitter :-)
Funkar det inte med bogsele då? 🙂
Emma
Tyvärr sitter den där den sitter om hon inte har något mer fett att tappa under den. Har samma problem med min hona som alltid varit i toppen kondis men gick på medicin med massa socker som liten. Under medicineringen utvecklade hon en liten hakpåse och eftersom det inte finns någon underliggande fett så har både hon och jag fått leva med den. Jag håller med att det inte ser så trevligt ut när de har sele på sig men finns tyvärr inget att göra åt 😕
Min ena rexhona blev lite hrm tjock i höstas och gigantisk hakpåse. Men efter att hennes burkompis får sitt pellets utanför buren så har den minskat rätt mycket :) hon har inte fått ungar. Så ge det tid. Jag vet att du ger bra mat och Motion så vänta och se så minskar den säkert men tar nog lite tid :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
#9 Gillar inte bogselar. Har bara hsele och bröstsele.
#11 Tack 🙂 Se om den minskar lite till, Annars tja inte mycket att göra 😛 Hon struntar i den i alla fall xD
Min belgiska jätte har oxå en stor hakpåse. Hon är inte övervikig alls, utan snarare att hon skulle behöva lägga på sig lite grann efter vintern. Men hakpåsen sitter där den sitter. Har ingen aning hur jag ska minska den :o fast jag kan ha henne lös för hon är så tam och vi har inga vägar nära så jag behöver inte oroa mig för att selen inte passar. Det är mest att om hennes syster blir nervös kan hon få för sig att gnaga på sin hakpåse, och det är inget jag vill att hon ska börja med ;)