Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1096 ggr
Mimmiih
0

TEST! ,)

svara på frågorna, titta sen på "Resultat" och se om du är en kanindiggare eller en antikanin-människa.  ;) 

1. Du har anlitat grannen att ge din kanin mat medans du är på klassresa i 3 dagar, men när du kommer hem, så har kaninen ingen mat, inget hö och inget vatten. Det visar sej att grannen har glömt bort att sköta om kaninen. (du känner inte grannen så bra) Vad ör du?

a) Du går genast över till grannen och säger till på skarpen, för du är inte blyg.

b) Du får panik och börjar gråta, du undrar hur länge kaninen har varit utan mat. Aldrig att du berättar för din snygga granne! 

c) Du vet inte vad du ska göra,  men du går iaf till grannen och talar om att kaninen var utan mat och vatten, men tyst och försiktigt..

d) Du skiter i det och tänker att det ändå årnar sej.

2. Du har bestämt träff med dina kompisar,  men efter att ni besämt allt, så kommer du på att du inte har varit med kaninen på 2 dagar för att du har varit för upptagen. Vad gör du?

a) Du avbokar direkt träffen men dina kompisar direkt. Inget går ju före kaninen!

b) Du har ingen aning om hur du vill göra. Så du frågar dina föräldrar som inte är så intresserad av kaniner, och om hur kaninen mår.

c) Du vågar inte ringa till kompisarna, tänk om dom blir arga? Nej, jag kan vara med kaninen imorron istället…

d) Du låter ödet bestämma. Det kanske ringar en kompis till dig och vill flytta träffen?

3. Du har sparat resepengar i flera månader när du ser en sprillans ny skitcool flyttbur. Du har läst en recension om den inte tidningen och det står att det är Europar bästa resebur, men om du ska ha råd med den, så måste du köpa den med dina resepengar. Dom hade du ju sparat tills att du och din familj ska till Turkiet. Du måste välja. Vad gör du?

a) Du köper flyttburen direkt! Häldre en härlig flyttbur till kaninen så du kan fara på alla KIF-träffar, än en fånig resa till Turkiet!

b)Du vill både och, du kannske kan få förskott och extra månadspeng så du kan göra både och?

c) Du sitter brevid buren i 45 min och tänker på fördelar och nackdelar men att köpa buren.

d) Du hade ju sparat i ett tag, så DU vill göra nått med pengarna, inte KANINEN!

4. Din kompis har funderat på att skaffa kanin, och frågar dej vad DU tycker. Du känner din kompis väl, och har då förstått att hon inte är en så brra djur ägare, hon har haft en hamster tidigare som hon inte matade..  Vad svarar du?

a) Du säger att hon kanske inte är redo än, eftersom det är ett STORT ansvar att ha en kanin. Aldrig att en kanin skulle få dö av svält? Herre min!

b) Du tror att hon kanske kan ha börjat förstå att det är viktigt att sköta om sitt husdjur, så du chansar och säjer Ja.

c) Du vet inte vad du ska svara, så du säjer att hon inte ska fråga dej.

d) Såklart att hon ska få skaffa kanin!  Det är ju inte MITT fel om den dör!

RESULTAT:

Flest A: Du är defenitivt en Kanindiggare!  Du Älskar din kanin och tar hand om den, men det är ju klart, alla kan ju slarva lite ibland!  ;)

Flest B: Du är inte så säker på vem du är, men det är ju klart, kaninen är oftast det viktigaste. Men det går lite uppochner. Men du bryr dej ändå om djuren, det är bra. :)

Flest C: Det är klart att du älskar din kanin, men du är ändå osäker. Du tycker att det finns andra saker som kanske är viktigare, så länga kaninen har mat, vatten och någonstans att bo. 

Flest D: Du bryr dej inte alls om din kanin ju! >:<  Du borde kanske tänka på att försöka vara med din kanin mer, liksom lära känna den bättre.. 

Skriv gjärna vad du fick för resultat!

Tisdus
0

Kanindiggare. ^^,

Mimmiih
0

jag fick Felst C  :/

senna
0

tycker du borde ha 5 frågor istället. mycket lättare, tänk så får någon 2 av varje?

Em--ma
0

Jag fick också flest c :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

myriis
0

Kanindiggare (:

Hade dock lite svårt att bestämma på ettan, skulle skällt ut grannen ordentligt men skulle också bli helt förtvivlad och undrat hur länge kaninen varit utan vatten/mat/hö .

Mimmiih
0

#3 - tänkte jag inte på..  ::S  Men om du får 2 av varje, så får du vel bestämma själv vilken du vill välja? :)

lill-jarven
0

Haha jag fick 2 C och 2 A så jag gissar att jag är B då? ;)

senna
0

Jag fick 2 a och 2 c.

Clariiz
0

fick alla A :P. Dpliga alterna tiv dock. Då jag inte skulle gjort något av dem :P. Men tog de som var mest likt xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Flest A.

RebeccaMelander
0

flest a

Tina-A
0

Flest a :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Zoie]
0

Flest A :)

emmsaaan
0

c) Du vet inte vad du ska göra,  men du går iaf till grannen och talar om att kaninen var utan mat och vatten, men tyst och försiktigt..

a) Du avbokar direkt träffen men dina kompisar direkt. Inget går ju före kaninen!

a) Du köper flyttburen direkt! Häldre en härlig flyttbur till kaninen så du kan fara på alla KIF-träffar, än en fånig resa till Turkiet!

a) Du säger att hon kanske inte är redo än, eftersom det är ett STORT ansvar att ha en kanin. Aldrig att en kanin skulle få dö av svält? Herre min!

KANINDIGGARE :D

Sotis
0

Flest A:)

Mimmiih
0

Jag ska nog göra ett till test snart, då kan jag ju tänka på att gör typ 5 eller 7 frågor.  :)

Mi-ck-an
0

Jag fick flest C. Men jag var lite osäker på fråga 2.. ^^,

ciss
0

Både jag & Fanny fick bara A :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lizzan
0

Kanindiggare :)

ciss
0

Fler test :D

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lans
0

Flest A  (stavas flest ens så? gud vilket fult ord)

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Idril
0

flest a självklart, men de e jag redan fullt medveten om att jag är ;) är närmare bestämt djurdiggare, djurälskare,djurvän och en riktig djurmänniska ;)

flisan93
0

jag fick två A  och två C så jag väljer AAAAA:P;P

skanorskaniner
0

Jag fick flest A

Prizma_o_Kristall
0

2 a, 1 c och 1 b

Så jag är en KANINDIGGARE! Skrattande

Jennie104
0

Kanindiggare x>

Moonstrike
0

Nja, fick nog flest d, men alternativen och frågorna stämde inte in på mig:

1 - c (fast skulle säga till lite mer än försiktigt, men inte riktigt på skarpen eller vadman ska säga, har lite problem med sånna saker :/)

2 - d (har inte riktigt nåt regelbundet som jag gör med Rufsan, utan det blir bara lite då och då…)

3 - d (behöver ingen till flyttbur, brukar ändå inte åka mer än till landet på somrarna, så känns lite onödigt för mig liksom^^)

4 - a!

Mimmiih
0

#27 - Joo, så kan det ju vara ibland..   men testet är ju inte så seriöst heller  ;)

[Linsenhejhej]
0

1 C, 2 A, 3 B, 4 B
Flest B!

Flest B: Du är inte så säker på vem du är, men det är ju klart, kaninen är oftast det viktigaste. Men det går lite uppochner. Men du bryr dej ändå om djuren, det är bra. :)

aliciia
0

KANINDIGGARE :D