Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 728 ggr
EmelieJosefine
0

Vilken ras?☺

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu en dvv här hemma och jag funderar starkt på att köpa en till kanin. Men Vilken ras??! Jag har funderat på liten rex/normal rex. Vilken ras? och varför? Hjälp mig?!

crystalguurl
0

Jag skulle nog säga, en Nin med öron som står upp. Mycke enklare att förstå ;) Men kanske en Lejonhuvad?

emms
0

Vad vill du ha för slags kanin för det första? :)

Med eller utan pälsvård?

Någons som det är full fart i som du kanske kan hoppa med eller en lugnare ras?

Vill du ställa ut eller inte?

Hur stor kanin vill du ha?

Öron som står uppåt eller nedåt?

Emma

Rebecka_02
0

Ifall du vill ha en pigg kanin du kan hopp med så rekommenderar jag för det mesta Hermelin! Löven kaniner är väldigt trevliga och sällskapliga :)

Kaninernasbästa
0

En dvärgvädur till? :)

Kaninernasbästa
0

Eller ta över en kanin från någon som inte kan/vill ha kvar den ;)

[Sockertoppens_kaniner]
0

#3 Finns ingen ras som heter löven/löwen utan du tänker på lejonhuvad kanin. :) Tycker också att lejonhuvade är väldigt trevliga och mysiga! :)

Storip
0

#6 Lejonhuvad kanin kallades för löwen tidigare 🙂

#0 Kan du ta emot en omplaceringskanin?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

zemlathebunny
0

Jag har en kanin som jag ger bort ifall någon är intresserad ☺ Jag ger bort henne pga att jag har min egna kanin som jag lägger jättemycket tid på. Därför känner jag inte att jag har tid med henne.

[Sockertoppens_kaniner]
0

#7 Löwen är lejonhuvad på tyska. Den kanske kallades för det innan, men inte längre. :)

Storip
0

#9 Löwen är lejon på tyska…men men nu var det inte det tråden handlade om 😛 Jag skulle kalla Löwen för ett slang/gammalt ord av lejonhuad kanin 🙂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

[Sockertoppens_kaniner]
2

#10 Oavsett så är det fel benämning på rasen. Men skit samma… ;)

EmelieJosefine
0

Hej! Tack för alla kommentarer och all hjälp! Jag kan tvr inte ta emot en omplacerings just nu. Utan det var mer tänkt mer ut över sommaren. Ni får gärna ösa på med fler raser. Jag hade tänkt mig hoppa med kaninen som kommer hem då. Då jag redan gör det med min dvv.

Fillippa NP
0

Har precis köpt vår första rex (normal) och hon är så otroligt mysig. Och hon hoppar riktigt högt redan nu som unge så jag tror hon skulle bli en bra hoppkanin :) Så jag skulle starkt rekommendera rex :)