Vinna tillit?
Har en Lejonkorsning som är enormt fluffig. Vi har bara ett litet tillitsproblem, jag får inte borsta han i ljumskarna och på magen. Hur ska jag göra för att få honom att lita på mig? Just nu måste vi vara 2 st, en som håller och en som borstar. Behöver hjälp!
Kan ju vara att det kittlas? Det stället kan jag gissa är lite mer känsligt. Det är väl bara att öva och öva och ge goodis.
Frida
mina kanniner är oxå kännsliga där när jag ska klippa deras klor men när jag ser de spänner sina bakben så brukar jag ta min hand på bakbenen och då blir dom lungnare
Fortsätt bara göra det är mitt tips?. Jag har hanterat min hane så mycket att jag nu får göra vad jag vill med honom. Så fort jag märkt ett ställe han inte gillar har jag gosat och klappat närmre och närmre tills han till slut tycker att det är okej.
Dock är han kittlig under fötterna så om man nu ska envisas med att röra där får man i lite "hårdare", så de inte kittlas.
Hur gör du när du borstar magen?
Pretty wise //
#3 Brukar lyfta upp frambenen så jag ser lite bättre, då jag inte kan ha honom på rygg, sen när jag har borstat och han uppfört sig relativt bra får han en bit morot. Ibland är han så hemsk att vi måste vara 2 för att borsta magen. Där han va innan borstade de han typ aldrig där, så han är helt ovan. Och då är han ändå 2 år gammal.
#4 Det låter som den bästa taktiken. Dock tycker jag att du bör öva honom på att ligga på rygg, det kan vara bra att kunna.
Pretty wise //
#5 tack för tipsen. De e bara o börja jobba:)
#6 Du kommer garanterat lyckas om du ger dig fan på det :)
Pretty wise //