Vad ska jag göra?
Zack har dött och Kiwi är ensam kvar. Går det att skaffa en hona och ha tillsammans med henne? För jag klarar inte av att bara ha en kanin, konstigt nog. Känns inte alls bra.
Men går det att köpa en ung hona och sätta in till Kiwi, som är ca 1 och 1 halvt år gammal?
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Funkar det inte med en kastrerad hane då?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag beklagar verkligen Zacks död :(
En hona som är 1½ år tror jag själv inte skulle funka med henne. Men det finns ju en möjligthet som alltid dock. Skulle hellre satsa på en kastrerad hane. :)
Eventuellt kan det fungera med en kaninunge, en hona alltså (inga garantier men det kan funka).
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag är mer sugen på en hane än en hona faktiskt. Ska prata med mamma och pappa senare.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Fast jag vet inte om jag klarar av en hane, skulle bli för mycket påmind om Zack då…
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
men ifall hanen ser helt annorlunda ut än Zack? :) du köper en till när du känner det blir bäst :) beklagar verkligen om Zack.. :(
Vi får väl se vad som händer. Tänker i alla fall inte skaffa någon kanin i vinter.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Var i djuraffären idag, och såg två supersöta kaniner. En var svart med upprättstående öron och en var grå och vit med hängande öron. Vad man blir sugen på en till…
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Ska du köpa från djuraffär eller uppfödare?
www.frihetenskaniner.se

Beklagar det där med Zacke
#9 Vet inte om jag ska köpa en till, men blev så sugen… :/ Men i så fall vet jag inte riktigt, ska ju bara ha till kel. Har köpt både Kiwi och Zack i djuraffären, och jag har inget att klaga på. :)
Det finns två djuraffärer här i Ystad. En som ligger på Gågatan, de har mycket "krimskrams" och godis. Men även andra saker, som foder och burar. Och djuren, speciellt marsvinen och kaninerna har det inte bra. I en bur där man max skulle kunna ha två djur fanns det minst sex stycken. :(
Den andra ligger mer avsides, men jag gillar den så mycket mer! Bra mat, nödvändiga saker och det bästa av allt: djuren har det mycket bättre än i den andra djuraffären. Jag har köpt Kiwi och Zack härifrån.
Blev ju rena djuraffärstråden här, men hade lust att skriva lite. ;)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Jag skulle rekomendera uppfödare :)

#12: Samma här :-)
www.frihetenskaniner.se
Eftersom att sätta in en honkanin till Kiwi inte är bra, är det då bara alternativet kastrerad hane som funkar? (Försöker sammanfatta allting.)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

#14: Ja, det funkar nog bättre med en kastrerad hane.
www.frihetenskaniner.se
#15 Okej, då vet jag det.
Men om jag skaffade en kanin till skulle de nog vara i olika burar, har ju två av varje. Det är mest att de ska kunna skutta runt i hagen med varandra, det kunde ju inte Kiwi och Zack göra, och mycket av min tid försvann fort på hösten/vintern.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Ska du bara ha kaninen till kel har det inte så stor betydelse om du köper från uppfödare eller djuraffär. Isånt fall ska det vara en BRA djuraffär där djuren mår bra :) Men från uppfödare får ma med papper, stamtavla/härstamningsbevis och sånt. Och det är ju skojjigt :)
#17 Jo, kanske är det lite roligare att veta mer om den och så, men det är ju inget måste heller. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Rekomenderar att köpa av uppfödare, men du hittar säkert på en bra lösning:)
Jag har funderat på en sak. Om man har de i vars en bur (två honor), skulle de kunna komma överrens i rasthagen då?
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Putt.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
vi har två kaninhonor tillsammans. funkar jättebra . Sessan var nästan 2 år och gertrud var kanske 4 månader när vi satte ihop dom. Dom bråkade lite i början och gertrud var lite rädd för sessan men nu är dom värsta bästisarna=)
Mina tjejer funkar toppen ihop :). Visst är de syskon men de började bråka och jag särade på dem. Men nu bor de ihop igen och vill aldrig vara ifrån varandra.
Det spelar inte så stor roll om du bara ska ha den till kel, vart kaninen kommer i från. Så länge det är en bra djuraffär. Det är ju en smaksak. Man faller för kaninen inte vart den kommer ifrån.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Nu börjar jag fundera på detta på riktigt, tack för att ni tog er tid att svara. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se