Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 930 ggr
Smultrondraken70
0

Bet mig!

Satt och kliade honan på huvudet, vilket hon älskar, sen kommer hanen så då byter jag kanin och kliar honom istället, varpå honan ( som jag slutat klia) sticker fram huvudet och nafsar mig rätt hårt:/ jätteskumt, hon brukar inte bitas:/ Någon som blivit biten av kaninen sådär huxflux i liknande situation?

zemlathebunny
0

Min kanin bet mig en gång när jag luktade som en annan kanin. Tror det bara var avundsjuka eller brunst eller nåt.

Trebit
0

Benjie har huggit efter min sambos händer och fötter någon gång när han har varit i full fart med att putsa honom och sambon valde att resa sig och gå där ifrån. Som om han visade att det inte var accepterat att avbryta putsningen på det viset!
Jag har fått uppfattningen om att kaniner är ganska lättförolämpade när det gäller just putsning av varandra och sina männsikor, men det kanske jag är ensam om?

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Smultrondraken70
0

#2 ja det kändes som att hon nafsade för att hon blev sur för att jag slutade " putsa" henne på huvudet:/

[Deshasix]
0

om jag klappar ena kaninen så brukar den andra komma fram o lägga huvudet brevid eller ibland ovanpå den andra kaninens, så försöker o klappa båda samtidigt hehe :3

Smultrondraken70
0

#4 gör också det vanligtvis, och då biter hon aldrig, så det kanske är det som gäller. Rättvisa ska det va:)

Facie
0

Avundsjuk kanske? Om de händer igen borde du dock putta bort henne så hon fattar att det inte är okej.

Pretty wise //