Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 2779 ggr
[selmatelma1]
0

undran

När man ser blod fläckar på kanin huset är de täcken på att ungarna kan komma vilken dag som hälst då? Hon började rycka päls i förrgår. Von vill inte att man tar på magen . Det börjar även synas att den e lite större än vanligt. Taksam för trevliga svar ej otrevliga

crystalguurl
0

Hm.. Är inte expert på det här med parningar och så. Jag har ingen aning, kan väll även varit kiss? Hoppas någon annan vet mer ;3

[selmatelma1]
0

Små blodfläckar sen slickar hon sig där ofta. Har tappat räkningen på hur många dagar de är kvar meningen så många i allefall..

[neptunens]
4

Har du kikat så hon inte redan fått dem? (eller spår av dem om hon "slarvat")
Mina har aldrig blodat innan.

[selmatelma1]
0

Nej de har jag inte . Vill inte göra de än. Men hon vill inte att man rör magen. Försöker känna på magen på henne men hon springer iväg bara så jag låter de va. Kan jag lyfta upp henne o koll henne i rumpan hur de ser ut ?

[selmatelma1]
0

Kan de va täcken på att ungarna är på väg?

Fridaaaa
2

Aldrig haft hona som blött innan kullen.
Hoppas allting är som det ska med henne

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
1

Blödningar innan är inget jag haft på mina honor heller inget jag hört någon annan uppfödare haft. Kan vara något som är fel så håll extra

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

em.nord
0

*håll extra koll* ska det stå. Mobilen tar bort sista ordet jämt… :/

emmans blogg

[selmatelma1]
0

Ska ha extra koll på henne. Jag vill känna på magen men hon låter mig inte göra det. Hon äter dricker normalt som hon ska göra o vilar mycket gör hon . Kan jag lyfta upp henne för att kolla hur hon ser ut i rumpan ??

[selmatelma1]
0

Vad kan det va? Känns lite oroligt. Men extra koll ska jag ha..

[selmatelma1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut.

Elsaharr
0

Rådfråga vet :)

Zingo ;D

[selmatelma1]
0

Ok. Vet kommer säga att vi ska boka tid i de får man man göra i såna fall . Kan inte mil o fråga fönns på tisdag då de är vanlig dag.

em.nord
1

Omöjligt att säga vad det kan vara. Behöver ju inte vara något farligt. Man ska ju inte bära högdräktiga honor men sitt på marken och kolla henne försiktigt går ju. Vilken dag är hon i? Kan vara bebis som hon ätit upp….

emmans blogg

[selmatelma1]
0

Allt e lugnt hon har fött ungarna jag o min man kolla boet jag va mycket försiktig honan axepterade att jag gjorde de hon kom fram så jag talade om ja jag skulle göra hon gjorde ingenting nu har jag lat tillbaks så som de va innan jag rörde vid det.

[Sockertoppens_kaniner]
0

#15 Hur många var där?

[selmatelma1]
0

Vi löfte lite på toppen å såg 2 st men de kan ligga flera där under. Hon är otroligt duktig mamma.

fsigge
0

#17 kan man få se lite bilder? Grattis till ungarna. :)

Frida

[selmatelma1]
0

Tack. Ska försöka fotta någon dag vill inte störa för mycket även om mamman inte gör någonting för att hon litar på mig ..

em.nord
0

Då kan det ha varit blod från en unge hon tagit bort/rensat bort.

emmans blogg

[selmatelma1]
0

Nä de kan de inte va. Alla blöder efter en förlossning.

em.nord
6

Eh jo, det kan det vist vara det händer rätt ofta :) Men ja man blöder efter en förlossning. Men honan borde/brukar tvätta sig ordentligt innan hon hoppar ut igen för att inte locka till sig rovdjur till boet. Men hon kan ju ha slarvat med det. Huvudsaken är väl att hon mår bra?!

emmans blogg

Fridaaaa
0

#21 Jodå kan varit en unge som var missbildad, som fastnat eller liknande, då kan de äta upp ungarna,

[selmatelma1]
0

Hon mår bra äter o dricker som vanligt. Ska kolla hur många de är idag el ska jag vänta ett par dagar till?

Love Lejonhuvadekaniner
0

Grattis till ungarna:) Kolla idag du, litar hon på dig ska det nog inte vara några problem;)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

[selmatelma1]
0

Hon litar på mig jag talade om för henne va jag skulle göra o hon lät.mig göra det.

[selmatelma1]
0

3 st friska ungar är det i boet. Kunde bara se 3 st. Fast hon har 4 spenar ..

Love Lejonhuvadekaniner
0

Ok vad roligt:)

Fridaaaa
3

#27 Hur många spenar en kanin har och hur många ungar de får är inte sammankopplat

[selmatelma1]
0

Ok.

[selmatelma1]
0

När är det lagom att ta nästa kull o se hur många de blir? Tänkte nästa sommar om de är ok att ta en till kull då? 3 st friska ungar ligger i boet. Hur måna ungar får honan nästa gång? Vill gärna ha fler än 3 st.

[Sockertoppens_kaniner]
1

#31 Du kan inte påverka hur många ungar din hona får. Mindre raser får mindre kullar och stora raser får större kullar. Men små raser kan också få många ungar men det är inte lika vanligt.

[selmatelma1]
0

Okej. Det vet jag. Blev bara förvånad att de är bara 3 st hat läst att dom kan få upp te 8-10 st beroende på om de är liten el stor ras. Är jätte glad att parningen lyckades i allefall.

Idakarrlsson
0

Visa gärna bilder framöver :) Ska du sälja alla?

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

emms
0

#33 Skulle säga att det bara är dom större raserna som får 8-10 ungar, mindre raser brukar ligga på i snitt 5 ungar. 
Vad är din kanin för ras? :) Inte ovanligt att dom små raserna bara får 3 ungar.

Emma

[Sockertoppens_kaniner]
0

#33 Vilken ras? är honan och Vilken ras? är pappan?

[selmatelma1]
0

Mamman är dvärgvädur pappan är lejonhuvad hermelin.

Love Lejonhuvadekaniner
0

Det finns väll ingen ras som heter lejonhuvad hermelin?:)

[selmatelma1]
0

Min hane e det. O honan dvärgvädur.

[Sockertoppens_kaniner]
4

#37 Nej som #38 skrev, så finns det ingen ras som heter lejonhuvad hermelin. Hon kanske är lejonhuvad/hermelin? Eftersom båda föräldrarna är av dvärgraser är det inte så konstigt att det "bara" blev 3 ungar. Så du ska inte förvänta dig 8-10 ungar när dina kaniner inte är av en större ras. Visst kan det hända, men inte lika vanligt.

[selmatelma1]
0

Honan är dvärgvädur och pappan lejonhuvad hermelin……

[Sockertoppens_kaniner]
7

#41 Okej, tro det då. Orkar inte med dig…

fsigge
1

#41 det finns inget som heter det. Näringen är denblandning mella lejonhuvad kanin och hermelin eller så är den hermelin eller lejonhuvad kanin.

Frida

emms
3

#41 Som Sockertoppens_kaniner säger så finns det ingen godkänd kaninras som heter lejonhuvad hermelin.

Dom godkända raserna som finns heter Lejonhuvad kanin och Hermelin. Det är 2 olika raser. Om du köpt en kanin och det står att den är lejonhuvad hermelin så är det troligen en BLANDNING mellan de 2 raserna. Så det är ingen godkänd ras utan en blandras.

Ungarna blir då 50% dvärgvädur, 25% lejonhuvad kanin och 25% hermelin. :)

Emma

Fridaaaa
2

#41 Pappan är korsning lejonhuvad kanin och hermelin men finns ingen ras som heter lejonhuvad hermelin som flera redan nämnt.
Och man ska inte para bara för att få många ungar. Hade du tänkt att spara från varje kull? För man får inte ta kullar bara för att sälja sen, för att "tjäna" pengar så att säga.

#44 Man kan dock inte räkna procenten så. Ungar i samma kull kan få helt olika procent av varje ras 🙂

[selmatelma1]
0

Hur menar du ? 45#

Fridaaaa
3

#46 Ja man får inte ta kullar på kaninerna enbart för att sälja, då krävs det tillstånd.Men tar man däremot för att spara någon, är det fritt fram.
Men man ska aldrig ta kullar heller för att få så många ungar som möjligt.

[selmatelma1]
0

Va varför inte ? De behövs väll inge tillstånd för de? Till sällskap el så. De har jag aldrig sakt Heller. Undrade bara om de blir fler än 3 st nästa gång. Ja ska spara en är de tänkt..

Fridaaaa
2

#48 Man vet inte hur många det blir från gång till gång.

Jupp så är det. Ska man bara till kullar enbart för att sälja krävs det tillstånd.

[AnimalLover1]
1

Varför vill du ha så många? Om jag får fråga :)

[selmatelma1]
0

Nej de tror jag inte på… vadå så många??

[selmatelma1]
0

Vilket paragraf och vilket stycke säger att man inte får ta flera kullar utan tillstånd och i vilken lag? Ni som påstår detta måste kunna länka till en källa …

fsigge
0

#51 varför tror du inte på det? #50 menar varför du vill ha flera om du ändå bara ska spara 1? Är det för pengarnas skull?

Frida

[selmatelma1]
0

Därför att att jag inte gör det. Tror inte jag får spara alla tre..

Fridaaaa
4

#52 Bara att läsa på jordbruksverkets sida, där står allting.

Idakarrlsson
3

#54 Inte för mig att lägga mig i men det är väl dina kaniner och ditt beslut ifall du ska spara dem? Och det finns redan så många kaniner som behöver bra hem så om man inte har något syffte med kullen förstår jag inte riktigt varför man ska ta en.

[selmatelma1]
0

Varför säga en sak och inte förklara sen

[selmatelma1]
0

Varför säga en sak och inte förklara sen

Idakarrlsson
0

#57 Om det var ett svar till mig har jag ingen aning om vad du menar :)

RebeccaG
5

Om du inte får(för dina föräldrar?) spara alla ur kullen så ska du inte avla. Ifall du inte får sålt dom så blir du sittandes med dom oavsett.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[selmatelma1]
0

Bor inte hemma .

fsigge
3

#61 nämen då så. Då kan du ju spara alla tre för det var ju "bara" tre.

Frida

[selmatelma1]
0

Vill inte diskutera mera ni förstår ju ändå inte .

RebeccaG
7

#61 Det spelar ingen roll vart du bor. Får du inte spara ALLA ungar i kullen ska man ge f*n i Avel. Får du inte sålt dom du inte ska behålla, måste dom ju stanna hos dig. Det är ditt ansvar som uppfödare, även ifall jag är emot allt vad kelavel heter.

| Youtube

[selmatelma1]
0

Vill inte diskutera mera de ärligen idé. ..

MsSofieG
2

#65 Har du någon plan på vad du ska göra om inte ungarna blir sålda?

[selmatelma1]
0

Vill inte diskutera då de inte fungerar att diskutera längre…

[Melbun]
2

#67 Ja det är ju dig det inte går att diskutera med det ser vi ju..

Fridaaaa
1

#57 Antar att du menar mig och andra som sa det kring kaninungar och sälja?
Har förklarat: Står på jordbruksverkets sida, bara att läsa resten där.

#67 Nej vill inte DU diskutera längre så är det ju omöjligt. 
Anledningen till att vi inte förstår är för att du inte förklarar ordentligt.

[selmatelma1]
0

Hittar ingenting där..

[selmatelma1]
0

Ser inte ditt meddelande fridaakesson . värden på denna sida kan stänga tråden då den inte är tillgänglig längre

em.nord
14

Om de låser ännu en av dina trådar pga att DU inte kan ta diskussioner borde de blockera dig från sajten! De har varit snälla nog mot dig det är ju löjligt att låsa trådar hela tiden utan någon som helst anledning! Du kan inte bara låsa trådar när det inte passar dig längre! Omoget rent ut sagt!

emmans blogg

em.nord
6

Förresten kan din fråga bli aktuell hos någon annan det är därför iFokus finns. så söker någon och vill ha svar på samma fråga ska tråden finnas kvar olåst enligt mig.

emmans blogg

Love Lejonhuvadekaniner
4

Jag tycker det är löjligt att lösa en tråd bara för att man inte tål kritik:/ Man måste kunna diskutera som människor.

em.nord
3

Ja det är redan 2 trådar på några dagar som hon bett fått låsa och även fått låsta! Innan man hinner svara osv…

emmans blogg

Gambino19
9

har läst hela tråden, alltså herregud!!! de är sjukt snälla o försöker hjälpa  dig! men du måste kunna diskutera!! det är nog du Selma som gjort att de inte går o diskutera jag tycker inte att det är något fel?förklara gärna felet då?

[selmatelma1]
0

Tråden ska stängas den är inte tillgänglig längre vill inte diskutera mera de är faktiskt ni som inte kan lyssna …… Sajtvärd lås denna tråd Tack.

Fridaaaa
0

#71 Mitt meddelande? Söker du på jordbruksverkets sida kommer det upp (kan inte länka via paddan)
De brukar sällan låsa utan anledning.

[selmatelma1]
0

Enda som står år att du ska ha tillstånd från länstyrelsen vid försäljning i zoo butik med större omfattning alltså gäller inte det för en som har hemma i småskalig form…….

Fridaaaa
0

Idakarrlsson
7

Alla hör inne har gett svar på dem frågor du ställt. Men tillslut bli folk irriterade när du ska säga imot saker hela tiden. Ex. Du ftågade vad blodet var ifrån. Du får svar men nekar det. Du berättar att din kanin är lejonhuvad hermelin. Folk förklarar att det inte finns men du säger fortfarande imot. Bevis på att folk tröttnar är tex att sockettoppens_kaniner faktiskt lämnar tråden för hon orkar inte tjafsa. Jag säger inte att man inte ska visa sina åsikter, för det är bra, men när man hänger upp sig på saker och står stenhårt för en sak även fast det är flera kunniga personer som med argument imot en… folk blir irriterade och det är just då du inte orkar "diskutera" längre för att fu tycker folk är taskiga. Tänk på saker du skriver och kolla upp fakta innan du skriver. Ist för att säga imot alla andra när dem berättade att det inte finns något som heter lejonhuvad hermelin. Googla och se själv, sen om du har rätt kan du säga imot men som sagt att säga imot flera ggr för att du "tror" nått blir fel, och gör folk irriterade. Som jag sa i en annan tråd. Det är inte dåligt att ha fel, man kan ist lära sig något nytt. Ta vara på det istället för att skapa otrevlig stämning.

[selmatelma1]
0

Tvärt om . Lås tråden sajtvärd

Love Lejonhuvadekaniner
5

Skriv ett riktigt argument varför tråden ska stängas!#83

[selmatelma1]
0

Tråden ska stängas så enkelt är det behöverninte säga varför.hsr skrivit till Sajtvärd en.

fsigge
7

#85 jag tycker att du borde blockeras från sajten istället för att trådar ska låsas för att du inte kan acceptera att andra har rätt och försöker att hjälpa till.

Frida

[SisselaJ]
5

Mycket åsikter utan förklaring. TS, för din, och kaninens skull framförallt, ta inte alla kommentarer som KRITIK utan som hjälp. Det är DIN respons som leder till detta, det är självvållat. Det är ok att ha fel och det är bra om man kan kliva ner från sina höga hästar. Dags att inse detta innan en liknande tråd startas.

[selmatelma1]
0

Kan Sajtvärd stänga tråden den är inte tillgänglig längre de går inte diskutera mera känner mig sårad ..

Love Lejonhuvadekaniner
5

Varför känner du dig sårad?:/ Jag ser bara snälla och hjälpsamma människor som försöker hjälpa dig och svara på dina frågor. Vill du hellre gå runt och säga fel än att andra hjälper dig så det blir rätt. Det är inget farligt att man har fel. Man lär sig av sina misstag. Tråden behöver absolut inte stängas ! Ser ingen anledning till det. Ta några djupa andetag och läs igenom tråden NOGA en gång. Så får du se att det inte är några otrevliga kommentarer och att vi försöker hjälpa dig:) Selmatelma1

[selmatelma1]
0

Jo jag känner mig visst sårad väger ingetligen att inte skiva ett inlägg blir illa behandlad o missförstådd. Jag väger att stänga hälst inte kommentera. Känner mig enormt sårad. Och irriterad..

[SisselaJ]
4

Förklara vad som gjort dig sårad så ska vi se till att det inte sker i framtiden. Vi kan inte gissa vad som får dig ledsen och irriterad, och vi gör det inte med vilje heller. Ge konkreta exempel så kan vi ställa detta till rätta.

[selmatelma1]
0

Jag kanske utrycker mig fel då jag har en kronisk sjukdom som gör att jag inte hela tiden vet hur det ska formuleras. Jag blir väldigt ledsen när någon säger så är det bara eller liknande jag behöver ha en förklaring.

[SisselaJ]
4

#92 okej, vad bra att i vi fick reda på det! Då kan vi ha det i tankarna i fortsättningen när vi skriver i dina trådar, och ge lite tydligare förklaringar till olika argument. Du ska inte behöva bli ledsen och eftersom internet är en väldigt krånglig plats att kommunicera på egentligen så får man försöka läsa att och se saker ur olika perspektiv.

Jag skriver "vi" och hoppas att de flesta inblandade i denna tråden håller med mig i det jag skriver. 😊

[selmatelma1]
1

Får tacka för det jag har svårt att uttrycka mig så jag vet inte när det blir fel

Idakarrlsson
3

Som #93 säger så är det jätte bra att VI fick reda på detta så vi kan ha det i baktanke när vi skriver en kommentar nästa gång :)

[selmatelma1]
0

Kanin föreningen då är de gratis att gå med ?

fsigge
0

#96 starta en ny tråd om det vettja.

Frida

[selmatelma1]
0

Om vad??

fsigge
0

#98 SKAF.

Frida

[selmatelma1]
0

Okej. Vet ju inte mycket om det

fsigge
0

Det är därför man ska fråga. :-)

Frida

[selmatelma1]
0

Okej.

Fridaaaa
0

#97 Detta är ju hennes tråd, så då kan hon ju fråga här med om man vill :)

Medlemskap i SKAF kostar, kostar ja men hittar ingen info om hur mycket det kostar per år, står inte på deras tillfälliga siga vad jag kan se tyvärr.

em.nord
1

400kr kostar det nu att vara medlem i SKAF :) Som vuxen

emmans blogg

em.nord
1

Hur mår bebisarna? :)

emmans blogg

Love Lejonhuvadekaniner
0

Bra att du berätta TS:) Går det bra med bebisarna?

[selmatelma1]
0

Dom mår bra .

fsigge
0

#107 har du bild? :-)

Frida

RebeccaG
2

Det kostar 400kr/år att gå med i skaf. Sedan ska du ha uppfödarnr med, det kostar. 
Sedan har SKAF bara renrasig Avel, med stamtavle-djur.

| Youtube

[selmatelma1]
0

Ingen bild. Vill inte störa för mycket ändå är mamman jätte duktig mamma hon låter mig kolla till ungarna. Rör dom inte utan tittar på dom bara.

[selmatelma1]
0

Då kan jag inte bli medlem på skarf

[selmatelma1]
0

Kan manna en till kull nästa år utan problem? Tyvärr kanin te jag o min man gå dom där kurserna .

[selmatelma1]
0

Man ta

[selmatelma1]
0

Kan man ta en till kull nästa år utan problem ?

fsigge
0

Ja, nästa år är det inga problem att at ny kull. :-)

Frida

[neptunens]
5

Please, läs på lite mer till nästa kull.

Fridaaaa
0

#112 Man behöver inte gå kurs för att ta kull, inte om man gör det på hobbynivå för att t.ex spara unge, är om man tar kullar enbart för att sälja, som verksamhet.

[selmatelma1]
0

Okej då vet jag det 117# .

[selmatelma1]
0

116# de behöver jag inte göra vet allt nu .

[selmatelma1]
0

115# okej då vet jag de.

Fridaaaa
3

#119 Ingen vet allting, speciellt inte efter bara en kull. Krävs betydligt mer än så.

emms
0

Hur går det med ungarna? 🙂

Emma

[selmatelma1]
0

De går bra . Tyvärr kan jag inte lägga bild då de inte fungerar. Men dom växer ser snart ut som att dom ska öppna ögonen . Mamman e en duktig mamma lugn o snäll . Inge problem när jag kollar till ungarna hon kommer fram o kollar va jag gör. Så hon axeptera att jag kollar i boet. Men hon har fått för sig att hoppa upp på bur taket när hon e i inhägnaden hur hon gör de vet jag inte. Så jag måste ha henne instängd.tur att de är en 160 bur.

missan´s
0

#123 Du skulle inte vilja göra en ny Kulldagbok istället, blir så himla rörigt i den här tråden och så är den så lång också. 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[selmatelma1]
0

Tror inte det. Varför skulle jag göra det? Alla säger ändå hur o inte ska göra. Allt jag tycker o tänker är fel enligt er.

Fridaaaa
4

#125 Varför vara så otrevlig? #124 gav dig bara ett förslag.
Nja ditt påstående stämmer verkligen inte (kan många intyga); du själv brukar skriva "det är så punkt" sedan får ingen annan säga emot, eller rätta dig om du har fel.

[selmatelma1]
0

Jag e inte otrevlig på något sett. Jag får ju inte tycka l tänka som jag vill. Jag skriver de jag kan o vet.

Fridaaaa
3

#127 Din forumlering kan tolkas som otrevligt. Men menar du inte det så, så ber jag om ursäkt.

Nja många gånger du skrivit saker du tror är rätt men som det finns fakta på är fel men ändå envisats med att "det är så", som t.ex lejonhuvad hermelin eller gnagarblandningar. 

Alla får tycka och tänka som de vill. Men skillnad på åsikt/tycke och fakta.

Love Lejonhuvadekaniner
0

Men om du skrivit tex Lejonhuvad hermelin du säger att det finns. Men dem flästa sa att det inte finns någon ras som heter så och att det måste vara en korsning mellan Lejonhuvad kanin och hermelin. För det finns INGEN ras som heter så. Men du är så envis att det finns en ras som heter. Du måste tåla kritik:) och är det något du skrivit fel så har alla i tråden försökt att hjälpa dig så att du inte ska gå runt och säga fel. Utan dem hjälper dig så att det bli rätt! Och själv tycker jag det är snällt att dem försöker hjälpa:)#127

missan´s
6

#125 Nej, så är det inte, jag har inte sagt något om det. Jag tycker såhär; om du vill ha trevliga svar från andra, kanske inte det smartaste är att komma och säga med en otrevlig attidyd och anklaga alla att ha sagt elaka saker om dig. Jag har inte sagt ett ord om att allt du säger eller tänker är fel. Men du kan ju inte skylla på att ALLA säger att du gör fel och ALLA säger taskiga saker om dig. Du själv anklagar ALLA, även oskyldiga för det. Vi kan också bli sårade. För jag har då inte sagt något skit om dig i den här tråden och jag svarar med en TREVLIG ATTITYD och med en VÄNLIG SMILEY dessutom. Jag tycker helt ärligt inte synd om dig när du gör på detta viset. Jag försökte stötta dig och då får jag till svar en anklagelse. Kul.  

Jag förstår om folk som försöker hjälpa dig inte står ut när du inte lyssnar. Jag har inte heller tålamod och jag känner att jag bara måste skriva det här för jag blir så himla frustrerad över sånt här. Varför gjorde du denna tråden? För att du hade frågor och ville få svar på dom. Du fick vänliga svar. Du svarade "nä" och tog inte emot svaren. Folk blev irreterade över att dom ställde upp och du bara dissade svaren. 

Jag är gärna trevlig mot dig och hjälper dig, men då vill jag inte ha något otrevligt svar tillbaks.

[selmatelma1]
0

Jag vill inte verka otrevlig men jag har väldigt svårt att formulera mina menige därav den otrevliga tonen som ni tycker detta har jag sagt många gånger tidigare…

emms
3

#131 Vad roligt att det går bra för bebisarna! :D

Jag läste innan varför du har svårt att formulera dig och även om man inte verkar otrevlig så kan det se ut så på internet. Det är svårt att visa hur man menar. 

Men ett litet tips? från mig är att använda smileys. Då visar man att man är glad och trevlig. Så istället för:

Dom mår bra…

Skriver man:

Dom mår bra :)

Som du ser så blir det en väldig skillnad på hur man uppfattas, även att skriva många punkter efter varandra uppfattas som drygt av många. En punkt är alltid bättre. Ska visa exempel här med.

Kaninerna åt hö… Jättemycket hö…

Och så testar vi med en punkt och smileys.

Kaninerna åt hö. Jättemycket hö :D

Hoppas det är till någon hjälp! Har man svårt för något så kan det vara bra med lite hjälp. Tycker dessutom att det är många som låter otrevliga och dryga på denna sidan, lite besserwisserattityd över många. Många borde lära sig att låta lite trevligare, ingen har dött av lite smileys ;)

Emma

[selmatelma1]
3

Ok ska försöka ☺. Dom växer för varje dag tyvärr kan jag inte lägga ut bilder. Då de inte går att lägga ut.

Fridaaaa
0

#133 Testar du via telefon,platta eller dator? Kanske bilderna är förstor eller vad händer när du försöker? Testat båda sätten som går?

[selmatelma1]
0

Både mobilen o paddan. Min telefon e trög.

em.nord
0

Har märkt att mobilen laddar länge när man ska lägga upp bild. Så om man väntar en stund innan man trycker på "publicera" brukar det gå :) men inte alltid.

emmans blogg

[selmatelma1]
0

Men de fungerar inte för mig.

missan´s
0

#131 Okej det hade jag missat. Men bra om du försöker ha trevlig attidyd iaf så vet jag det nu.😉

Idakarrlsson
0

Roligt att allt verkar går bra! 😃

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.