Kanin i dagis?
Hej! Jag vet att rubriken är lite konstig men vet inte vad jag ska ha för någon. Men nu till saken. Jag bor hyfsat nära ett dagis. Kan man gå dit på helger och efter det är stängt och rasta kaninen lite? Jag menar det är ju utomhus och inhägnat. Det blir en väldigt stor yta för kaninen. Men det jag då egentligen tänkte är om det påverkar om något av barnen är allergiska (barnen är ju inte där när kaninen är där). Sorry för rörigt inlägg.
Hade inte chansat på det då stängslet inte är enda ner till marken på vissa ställen
-
#1 Ok. Om man håller den under uppsikt? Skulle det funka bättre då?
Så länge det inte finns skyltar av typen "Obehöriga äga ej tillträde" så har du rätt att vara där. Allergirisken skulle jag säga är minimal eftersom det är utomhus, men som #1 säger, det är nog inte pålitliga stängsel. Dessutom ska du plocka upp efter ditt djur om den bajsar inom området.
/Christine
Jag gissar att staketet har låsta grindar eller liknande och då är det nog inte så OK att gå in hur som helst.
/Maria
Skulle bli väldigt svårt för dig att få tag på kanin på ett förskoleområde. Risken är stor att den försvinner in under saker som gör att du inte får tag på den. Och stängsel ser olika ut, brukar överlag inte vara så kaninsäkert på en förskola.
Hade skippat det. Jag anser att man inte ska rasta något djur på förskola/skolområde
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi testade rasta i sele inne på en dagisgård, men det som inte funkade var att det var för mycket planterade buskar som dom inte ska äta av, och dom började käka som galningar så vi la ner det:( Det som var bra var att det var garanterat hundfritt:) förövrigt är det väl en bedömningsfråga om det kan anses lämpligt eller inte. Med tanke på alla som inte plockar upp hundskit efter sig, låter sina hundar gå lösa i tätbebyggt område etc, så kan nog jag tycka att rasta kanin på dagisgården är relativt harmlöst, så länge man inte förstör, skräpar ner och liknande.
#6 Finns dessvärre de som rastar hundar på förskolors gårdar :/
#7 ja det är hemskt:(( dagisgårdar är utsatta. På mina ungars dagis kunde man hitta bra värre saker än kaninpluttar:/
#8 Ja jag anser att man inte ska rasta sina hundar där även om man tar upp efter sig. Finns andra ställen för hundar.
#9 håller med till 100%
Tack för alla svar! Jag utesluter denna idé:)