Knorrande
Min lejonhuvade kanin Ludwig kom till mig igår på morgonen. Han e jättesocial och klättrar gärna upp i mitt knä. Han cirkulerar runt mig och knorrar dovt eller vad man ska säga. Annars är han jättesnäll, men undrar om era kaniner gör så oxå? Han e 2 år förresten. :)
Ja min hane gör också så, det är en uppvaktningsrutin! Är han kastrerad?
Ibland kan det inkluderas att hankaniner skvätter lite på en också.
Min hanes uppvaktande dämpades lite när man blev kastrerad men finns fortfarande kvar. Det är ju kul dock, eftersom kaniner ofta visar uppskattning så!
Han är inte kastrerad, men han skvätter inte eller så, de är bara de att han bajsar lite överallt, och så stampar han när jag inte är hemma eller när jag lägger mig
Min hane knorrar också! Är 7 år och varit kastrerad i 6 år, så gulligt beteende tycker jag 😃
Verkar som om du fått en mysig liten kanin. Har du någon bild på honom?
Emma
Gullig kanin du har! :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Så har alla mina hanar gjort. Jag förknippar det med att de gillar en. Den jag har nu t.ex. brukar springa ett varv runt hagen i fullt fart, kommer fram till mig, puffar/nafsar lite lätt mot mina ben, händer, fötter och knorrar samtidigt. Nu i vår är han helt galen, antar att det är lite vårkänslor som slår in också.
Hur som helst, se det som att din kanin gillar dig :) Är han okastrerad bör du dock se upp, för rätt som det är kan han göra världens glädjesuktt samtidigt som han kissar, det är inte lika mysigt :P
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson