Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 395 ggr
Niniz
0

Rexpälsade Kaninhonor (S)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rexpälsade Kaninhonor till Salu

På grund av utlandsflytt måste jag sälja mina två rexpälsade kaninhonor. Båda två har härstamningsbevis. Kaninerna har bott utomhus men kan tas in om det görs innan det blir kallt ute. (Tar man in en kanin på vintern så kan den plötsliga temperaturskillnaden göra mer skada än nytta) Vill man att de ska fortsätta bo utomhus behöver de en bra, upphöjd utomhusbur. Vid intresse kan ni även köpa sådana av oss.

Förgetmigej (Furgi) är en hona på två år. Hon är en blåbrokad liten rex. Hon är en mycket duktig mamma! Hon fick nio ungar i hennes kull förra året och hon tog hand om allihopa så att det växte jättebra och inte en enda blev mager eller smal… Hon är nog den duktigaste avelshona jag någonsin sett! På grund av tidsbrist har jag inte haft så mycket tid med henne det senaste, men pysslar man mycket med henne så blir hon en riktigt kelgris som älskar att bli klappad och gosad med- framför allt längst pannan och där öronen börjar.  Jag har även tränat lite Kaninhoppning med henne förra sommaren men hade inte så mycket tid att fortsätta… när hon skuttar fritt så kan hon verkligen hoppa jättehögt så om man är intressead av det så kan hon säkert bli duktig på det.  Det kan ta ett litet tag all lära känna henne och få hennes tillit, och hon är nog mer av en enmans kanin än en familjekanin.

Everybody’s Fool (Evry) är Förgetmigejs unge. Hon är snart 1 år gammal och en blandning mellan liten rex och rexpälsad dvärgvädur. Hon är blåbokad wienertecknad. (Hennes pappa är Vit Blåögd) Hon bor tillsammans med sin mamma och de trivs bra ihop. Evry är min brors kanin så jag har inte pysslat om henne så mycket men hon är väldigt snäll och mysig. Precis som sin mamma älskar hon att få komma ut ur buren och skutta fritt. Tidbrist har lett till att vi inte hållt på men henne så mycket det senaste. Jag kan tänka mig att hon skulle vara en bra avelshona precis som sin mamma men jag har inte tagit någon kull efter henne. Hon har tagit efter sin pappa och är något lugnare och inte riktigt lika sprallig som sin mamma.

Kaninerna kostar 200 kr/styck, 300 om de köps tillsammans. Bra hem är viktigare än priset som kan diskuteras.

Är ni intresserade så kontakta mig på atvanuatu@gmail.com. eller via medelandenahär på iFokus.

Kaninerna finns att hämta två mil från Ullared eller 4 mil från Varberg.  Jag kan till viss mån köra ut dem till t.ex Ullared om det skulle behövas.

Niniz
0

Förgetmigej

Niniz
0

Evry

Simslish
1

Jag äger Everys syster och då Furgis dotter och kan inte annat att säga än att hon är helt underbar och busig