Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1103 ggr
M.L
0

Beteshage

Hur stor ska en Beteshage va till 2 kaniner ? Och brukar ni ha era kaniner i dom dygnet runt när vädret tillåter

Elsaharr
0

Jag öppnar till min kanin på morgonen i samband med hatt han får sin morgonpellets. Sedan får han vara ute hela dagen tills det att jag ge han mat på kvällen, då stäng jag in honom till en annan bur. Den buren är dock ganska stor, som en Hage fast med tak och en annan bur i. Det känns säkrast så eftersom att det är ganska mycket ugglor hos oss :)

Zingo ;D

crystalguurl
0

Jag har en Hage (dom bor på trä så dom kan ju inte beta) tillfälligt ca 150x150cm av kompostagaller. Mina är ute dygnet runt då jag har satt på plast som lite regnskydd på väggar och tak ;)

Kaninernasbästa
0

Förra året hade vi 2 dvärgvädurar (en blandras) och de åt upp ca 50 m2 så vi klippte aldrig gräset där. Jag släpper ut de på morgonen, tar in de om vi far någonstans, men vi är ofta hemma, och jag tar in de vid 18 tiden

Fridaaaa
0

Rovdjur här så vågar inte ha dygnet runt.
Har kompostgallerhagar. Minst 12 galler till 2 dvärgkaniner.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

M.L
0

Hur hög ska det va från golv till tak i en kaninbur . Är det olika på om det är Beteshage eller innebär respektive vintertur på ben

Idakarrlsson
0

Höjd på bur beror helt på hur stor kaninen är. Kolla jordbruksverket.se :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

fsigge
0

Jag haren Hage kopplad till buren som består av 10 kompostgaller och kompostgaller i botten också. Där släpper jag ut kaninerna dagtid. Jag håller på att bygga en kaninhage som är stabilare med stomme och minknät som kaninerna ska få vara i dagtid också. Den kommer bli 1,5mx 2,5m. Här är en bild på hagen. Ignorera mig XD

Frida

fsigge
0

Bild kom inte med.

Frida

fsigge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Frida

[StarShadowsReptiles]
0

Jag har en Hage där han alla årstider..och har en bur som han kan hoppa upp till../han vägrar vara inne/