Problem med öronen
Exempel fick problem med öronen i höstas och då fick jag tipset om att behandla med en öronbehandling för hund och katt. Det hjälpte lite, men vi valde ändå att åka till vet efter en veckas behandling. Där sa de att jag skulle fortsätta i en vecka och att det var bra att jag kom dit så tidigt eftersom det var på väg att bli en infektion och något annat, har så dåligt minne så kommer inte ihåg hahah. Han bad mig fortsätta i en vecka, så då gjorde jag det. Nu är det värre igen, han har skakat på huvudet och kliat sig i öronen ett tag nu, men nu de senaste dagarna har det blivit lite värre. Har ni något tips? på vad man kan göra? Ska man fortsätta behandla själv, eller åka till vet igen?
Skulle säga veterinär igen, eller ringa å höra vad de tycker :P Min hermelin fick återkommande infektioner i innerörat vilket inte var kul alls. På honom ville de ta en odling för att kunna ge rätt behandling men han hade för trånga öronkanaler.. Lite svårt att säga för han var ju försäkrad, så blev han också väldigt dålig av problemen med öronen så jag har ju min egen åsikt pga det. Mina dvv har inte haft några problem med sina öron (än) så jag har inte så mycket erfarenhet av dem