Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 552 ggr
Djurälskaren#4
0

min kanin äter inte

hej!

min kanin har slutat att äta mat dvs pellets och matblandning, jag upptäckte det igår att han inte ätit upp maten som låg i skålen men han äter grönsaker och sånt.

vad kan man göra åt det? tacksam för svar :)

crystalguurl
0

Stöd mata med Critical Cate genast! Om du inte kan fixa det kan du mosa pellets och blanda med vatten sedan spruta in det i hans mun några gånger om dagen + natt. Får han inte i sig något inom 24h är det kört!

crystalguurl
0

Får han bra hö?

Djurälskaren#4
0

#1 okej , vart kan man köpa Critical cate?

Djurälskaren#4
0

#2 ja , jag köper småbalar till han

crystalguurl
0

#3 Apoteket ;)

Smultrondraken70
0

#3 vi köper CC hos veterinären.

Djurälskaren#4
0

#5 okej ,tack :)

Elsaharr
0

Så gjorde min kanin också. Men han åt hö och grönsaker och gräs. 

Det fixade sig efter 2 dagar! :)

Zingo ;D

Djurälskaren#4
0

#8 okej, ja för han äter hö , grönsaker och hö :)

Djurälskaren#4
0

#8 gräs,grönsaker och hö* :)

nashjamie
0

Fast alltså, varför ger du pellets egentligen? Och varför sån hets och prat om stödmatning m.m när kaniners basfoder är just hö - vilket han äter säger du. Så han är ju inte döende eller kommer svälta ihjäl bara för att han ratar pelletsen?

Torparmor
0

Oroa dig inte eftersom han äter är det ingen fara. Hö och grönsaker är oxå mat. När vi hade kaniner som hela somrarna hade möjlighet att gå ut och äta i stora hagar så gick det inte alls åt pellets. De mådde bra ändå.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Djurälskaren#4
0

#11 jag ger han pellets för jag tycker att de känns konstigt att inte ge min kanin mat i skål, dessutom ger jag han selective  rabbit, vilket jag läst är bra för kainen. och jag ger han hö dagligen!, jag blev bara lite orolig varför han inte åt!

Djurälskaren#4
0

#12 okej ,tack för svaret :)

Torparmor
0

Du själv kan väl tröttna på viss mat några dagar t ex samma frukost varje dag. Djur är inte något undantag faktiskt. Bra att du bryr dig 🌺

Låt dagen idag bli din bästa hittills!