Påskhoppning!
Hallands kaninhopparteam vill bjuda dig på Påskhoppning! :) Du kanske har en kanin där hemma som du vill prova något nytt med? I så fall har du verkligen det rätta tillfället att prova på något riktigt skoj! Vi, Hallands kaninhopparteam kommer hålla i en inofficiell träningstävling där just DU får chansen att prova något som du kanske aldrig förr har testat. Klasser: Minimini: Detta är ingen riktig klass men vi har med den ändå då inte alla har hoppat med sina kaniner innan. Max höjden är 15 cm (kommer vara betydligt lägre). Denna klass har inga längdhinder. Mini: För dig som hoppar lite med din kanin redan. Max höjden är 20 cm och Max längden är 30 cm. Lätt: För dig som hoppar ordentligt med din kanin. Max höjden är 30 cm och Max längden är 45 cm. Dock vill vi gärna att ni verkligen har hoppat denna höjd innan för att starta denna klass då vi inte vill ha några kaniner som tappar självförtroende. INFO: •Din kanin MÅSTE ha fyllt 4 månader. • Du som förare får vara minst 7 år, •Varje klass kostar 10 kr och då ingår en omhoppning. •Anmäler gör du på plats. • Selar och koppel finns att låna men vi anser gärna att ni tar med er eget. •Enklare priser kommer delas ut. •Efter påsk hoppningen kommer vi ha möte där alla som är intresserade av klubben får delta. Mötet kommer hålla på i en timma ungefär. Vi kommer ge tips? och råd till dig och din kanin, hoppas vi ses! Klockan 14.00 på söndag den femte April! Ifall du är intresserad att komma, pm:a mig så anger jag exakta adressen! :) Vi kommer att vara i Halland!
Så en typ träningstävling då?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 Ja :)