Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1766 ggr
twinnie
0

Fasta mattider

Har du fasta mattider till din/a kanin/er? Vilken tid och hur reagerar dem?

Jag ger frukost klockan halv åtta på morgonen och middag klockan sju på kvällen. Ville testa och se om det blev någon speciell reaktion, och det kan man lugnt säga xD Har alltid gett dem mat samma tid!

Lite tidigare än halv åtta på morgonen kan man höra Bella börja bita på gallret och Myran kasta med sin (keramik)matskål. Det betyder att "nu är du sen matte!" Blir ofta väckt när jag har sovmorgon.. hrm..

På kvällen är de inte lika hungriga, men Myran kastar med matskålen iallafall! Och när maten står framme kastar hon sig över den och ser allmänt sur ut på mig som är 2 minuter sen med maten!

ciss
0

Hihi, vad söta dom är. Nu under sommaren har det inte varit fasta mattider. Nu har ju skolan börjat så nu är det inte direkt superfasta, men fastare i alla fall. Hon får frukost vid sju. Den består av vatten, pellets & grönsaker/frukt. Sedan får hon grönsaker/frukt vid fyra, och kring åtta får hon middag.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Mamma brukar vara snäll att ge på morgonen då jag har brottom till skolan, på kvällen blir det runt 7 :)

- Mvh Emma

twinnie
0

Tycker det är häftigt att se att de liksom anpassar sig och känner på sg när det är dags! :)

KvirrZ
0

Mina marsvin är de som är mest fasta med tider xD När de tycker att det är dags får man inte ens gå förbi buren utan att mat-skriken ska komma igång x)

- Mvh Emma

Lippo
0

Jag har varit dålig på att ge grönsaker och sånt på morgonen men dom brukar få knäckebröd ibland :) Men runt 7 på kvällen brukar jag ge dom mat ^^

Ellen95
0

På helgen brukar dom typ få mat nio halv tio. På skoldagarna kl halv åtta. Då får dom pellets och nytt vatten. När jag kommer hem så brukar dom få nån morot eller äpple. På kvällen får dom mera pellets om den är slut.

KajsaM
0

Jag har inte fasta, men på ett ungefär.

Men frukost får han vid halv åtta och middag (Eller vad man ska kalla det) vid 21.00-21.30 :)

ciss
0

Håller med om att det märks. Har massa grejer att göra på veckorna och sliter mig halvt fördärvad. På helgen är jag alltid jättetrött och sliten, vill bara sova. Det märks på Engla då, när jag kommer ut typ tre timmar senare (om jag inte har bett mamma mata henne, vilket händer ibland) så har hon slängt omkring skålarna, sprättat bajs över hela buren och ser allmänt sur ut. Haha ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Naaathaaa
0

Vi ger kaninerna mat på kvällen, de verkar trivas bäst med det.
Men givetvis kollar vi till de på morgonen att de har vatten och sådär…

Tisdus
0

På morgonen varierar det då jag börjar skolan olika tider så gott som varje dag. ^^ Dock har jag som rutin att hon får kvällsmat klockan 18:00. Så när jag kommer ut med decilitermåttet blir hon jätteglad och springer fram och tillbaka som en tok, sen upp till matskålen innan man hunnit fram till skålen. ^^

Sandra-
0

Brukar ge Molly mat direkt när jag kommer upp, blir typ vid 6 halv sju, annars börjar hon gnaga på gallret direkt :P Sedan får hon sallad och sånt när jag kommer hem från skolan och hon vet direkt när det är dags, haha. :) och sen mat igen på kvällen vid typ 7, men då är hon inte lika ivrig som på morgonen :P

Samma sak med toaletten föressten, hon vet att jag gör rent den när jag kommer hem från skolan, annars så börjar hon kasta runt med den, haha lilla tusssen. :)

[Niike]
0

Ja, i stort sett:) Inte exakt kl 18.00 typ, men mellan 18.00 och 20.00 ungefär :)

Sotis
0

Lillan och millan får mat halv 8. Och sedan när vi kommer hem får dom skutta i rasthagen och äta lite gräs:) och sedan ungifär kl 8 brukar dom få lite mat.

Sosso
0

halv 8 på morgonen och ca 17 på kvällen.

[Zoie]
0

Ungefär kring 8 på morgonen och någonstans mellan 18-20 på kvällen

[Zoie]
0

*putt*

annaforsgren
0

18:30 - 19:00 ger jag mat^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Zara87
0

Aniza får mat kl 5 på morgonen på vardagarna, helgen vid 9. Sedan lite mat vid 22 igen =)

Keligast
0

Jag brukar ge mina kaniner frukost ungefär halv 8 på morgonen, innan skolan. (När jag är hos mamma ger pappa dom mat vid 6 på morgonen, innan hans jobb). Sen vid halv 8-kvart i 8 får dom kvällsmat. På helgen brukar jag ge dom så fort jag vaknar (Brukar vakna 10.00-12.00). På kvällen får dom halv 8 som vanligt :)

Mickis94
0

På morgonen är det min syster som ger henne mellan 07 00 och 07 30 på kvällen varjerar. men oftast mellan 18 00- 19 30 :) Hon märker ingen större skilland.

J-Parnebo
0

Jag ger mina kanin när jag ser att maten är slut o han inte har fått på ett på timmar

annaforsgren
0

jag ger alltihopa kl halv 7 varje dag

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Majsbecka
0

Jag ger bara Leona på kvällen när jag går och lägger mig :o Typ kring 21.00 - 22.30