Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1998 ggr
fsigge
0

köpa hö i göteborg

Hej! Jag letar i princip varje dag efter hö i göteborgsområdet för att jag vill köpa ett annat hö för det jag köper nu kostar 70kr/8 kg. Har ni några tips? på var man kan köpa hö runt Göteborg?

Frida

crystalguurl
0

Bondgård kanske?

[Melbun]
0

Finns hur många annonser som helst på blocket om folk som säljer balar för 30kr st. Man måste bara hämta dem själv ;)

crystalguurl
0

Kan du väll göra? (:

fsigge
0

#2 kan du länka? Hittar inget. :-(

Frida

[Melbun]
0
[Melbun]
0

Frågan är vad vi som inte har körkort eller tillgång till bil gör :( Nu betalar jag 145kr för en bal som hade kostat 30.. xD

fsigge
0

#6 nä, stackarn:(. Sånt vill man ju verkligen inte lägga pengarna på. Nu när jag bor hemma sjutsar min pappa mig. ;-)

Frida

[kaninkul]
0

Känner en som har en djurbutik som säljer mycket bra hö. Bor dock inte i Göteborg men min morfar brukar ta med lite ner. Själva butiken ligger mot Eklanda och heter "Zooladan" . Tror att hö:et han säljer kommer från ängen bredvid. :)

RebeccaG
2

Jag bor i Härryda, strax utanför Gbg, säljer analyserat hö i 30kg balar för 80kr.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

fsigge
0

#8 ja, är det det huset bredvid plantagen? Hur mycket kostar höet och hur stor är en bal? #9 det låter jättebra! Är det Skulltorkat?

Frida

RebeccaG
0

#9 Det är hässjat hö, mycket bättre än skulltorkat, skördat på våren/tidig sommar och balat i småbal.

| Youtube

[Melbun]
0

#11 Hehe man kan inte ordna transport? 😂

RebeccaG
0

#12 Haha, vid köp av 10 balar eller fler kör jag hem det till dig inom Göteborgsområdet😎

| Youtube

[Melbun]
0

#13 😂 Hade gärna men så många får nog inte plats i lägenheten! Synd dock, bor också i Härryda men det är kanske inte lönt att köra bara någon bal för bensinpeng?

RebeccaG
0

#14 Det är inte omöjligt, jag flänger runt en hel del i vanliga fall & Härryda är rätt litet😛

| Youtube

[Melbun]
0

I Mölnlycke bor jag så har man bil är det ju inte långt att åka här i området :) Det är så svårt att få tag i bra hö och har man inte bil själv är det ju inte mycket man kan göra mer än att erbjuda lite extra för hjälpen. Om du har möjlighet kanske jag kan höra av mig till dig någon gång då? :)

RebeccaG
0

#16 Jag pluggar på komvux i Mölnlycke, så är där nästan varje dag. Skicka PM så kan vi ta det utanför tråden så TS slipper mer OT om vart jag bor😂

| Youtube

[Melbun]
0

#17 😂😂 visst, har förresten också studerat där! 

Ifall TS är intresserad av skulltorkat hö så har jag hittat en annons här 
http://www.blocket.se/goteborg/Skulltorkat_ho_59240840.htm?ca=15&w=1

fsigge
0

#11 Om hässjat Hö är bättre är Skulltorkat vill jag nu naturligtvis hellre ha det! Jag ska höra med pappa om han kan skjutsa mig dit. Får de plats i sopsäckar? Min pappa är hemskt allergisk mot hö och om vi åker med bil vill han nog inte ha bilen full av det.

Frida

RebeccaG
0

#19 Dom väger upp emot minst 25-30kg, så dom får inte plats i en vanlig sopsäck. Dock får en bal plats i en stor Ullared-Gekås påse med dragkedja(en sån där stor gul)

| Youtube

fsigge
0

#20 aha, jag tänkte väl det. Ullared åker vi aldrig till men det är väl samma grej med IKEAs sådana med dragkedja. En sån: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90149148/

Frida

[kaninkul]
0

#10 Ja det är huset bredvid plantagen! Jag brukar få välja själv hur mycket jag vill ha, vilket resulterar till ca 3 mindre balar för min del. De säljer även hö i säckar, men vill man ha i bal så går det nog att ordna det. :)

RebeccaG
0

#21 yes :)

| Youtube